::LATEST::

Last update jumaat lepas kan??
Aku rasa mcm berminggu-minggu sudah aku tak hapdet blog merah aku ni..
Hepppppp!!
Aku memang suka merah tau!!
Tapi takde niat lansung nak bertanding apetah lagi nak melawan Mak Merah yang sedia gojes n meletop-letop tu kanss.. AKU ni apelah sangat nyer... Hanya blogger usang ditepian pantai.. melayan perasaan yang konon DIVA sangat! Puiii!!

Lately.. aku membatuk tak henti-henti... Sampai ke hari ini.. tapi ni kira dah berkurang lah...
Kalo tak tu kan.. Haihhh.. tak tau lah nak ckp mcm mana...
Bunyi batuk aku dah mcm koink! koink! koink! non stop...
Macam org sompuit dah jadinyer aku ni.. Tapi p klinik tidak jugak..
Bukan ape, aku dah boleh baca dah kondisi badan aku ni..
Kalo tengah batuk yang menggila mcm ni, ko bagilah ubat ape jenis, ape brand pon.. Garenti tak LUT punyer!! 
Lebih baik aku kontrol sendiri n buat ape2 yang patut... Tapi memang seksa la jugak.. Sampaikan, kalo aku rasa nak terkenc, baik aku JANGAN TAHAN-TAHAN!!
Kalo dok tahan, terkepit-kepit mcm tu, skali serangan batuk dtg bertubi-tubi.. hurmmm... Memang harus laaa... harus laaa berganti sluar dalam!
Betul!!! Aku tak tipuuuuuu!!!
Bape kali dah aku dok kena mcm tu... 

Minggu lepas cuti sekolah seminggu, seminggu lah jugak aku kat rumah tanpa bebudak comel duaorang tu. Depa dok bergumbira kat kampung dengan Opah nyer... Seronok kemain lah kan.. Aku kat umah pon seronok beronot-ronot lah jugak.. Boleh laa skali skala melepas geram kat Apak nyer... selalu tu, asal boleh jer kan.. Asal line clear jer... Tapi, bila anak takde ni, anytime anywhere anyhow laaa.. huhuhu!!
Tapi ade ke aku nak share ngan korang??
Tu dalam kepala tu dok imejin yang kunin2 jer lah tu...
Takde makne hokayy!!!
Aku dgn En.Lucky kluar berdeting laaa.. Makan2... Jalan-jalan...
Tapi heran kan??
Aku takde pon sharing kat memana...
No sharing at Fb...
No Twit2...
Aku sebenonyer tak mau siblings aku tau yg aku meronggeng dgn Lucky time anak takde... Hahah! satgi depa tembak aku ngan senapang gajah bertubi-tubi.. jenuh aku nak tepis.. Dah ler takde perisai! muahahhahaha!!

Cerita pasal batuk ni kan...
Balik kampung last week (nak amik anak) mak aku ade bagi petua. Suruh sapu asam jawa campur dgn kapur (kapur sireh) kat leher dan dada. Tapi, mak tak jumpa pulak asam jawa dia tah mana letak. Masa kenduri aritu ada katanya. Ni sampai kesudah tak jumpa-jumpa asam jawa org tua tu.
Aku cakap kat Mak..

"tak ke gatai satgi mak? Kapoq tu..."

"hah! tu lah ampa!! Kalau pasai nak berubat ni, tak mau lansung! Lepaih tu dok menanggung sakit!"
Mak sambung lagi...
"Ni lah petua org dulu-dulu.. org dulu mana ada makan ubat2 macam la ni.. ampa pikiaq, ikan masin tu, dia dah masin dah.. tapi pasai apa nak kena rendam lagi dalam ayaq garam?"

??????????
"TAK TIAUUUU LA MAK!!"

 Takpa lah.. Mak amik limau kasturi belah dua then letak kapur.. pastu bakar sekejap, then sapu lah limau +kapur tu kat leher n dada ku yg bidang..

Alhamdulillah...
Berkat berletiaq mak, hari ni batuk ku dah berkurangan...
Walaupun mendengarnya masih lagi serupa itu oink! oink!.. 
Tapi taklah seteruk 4,5 hari yang lalu... amik iktibar... *insaf...

OK!!
Aku dah siap edit pic weding adik aku...
Dah kasik upload dalam draft.. Nanti balik rumah aku kasik publish aa...
Sebab mau buat karangan.. Muahahahhaha!!

My DIVA DIVOT sekelian...
Chiauuuuu!!! 
Pic latest (time anak xde ritu). Lawo2 ni masa nak kuar deting ngan boifren.
Gambar tecit tu, before sentuhan magik! Wahhh!! Magik la sgt!
Miahahaha!



Comments

ieda said…
banyak xtvt .. x perlah dikk .. janji update jugak nie kan .. :)

waa cantik2 .. ada perubahan dan make over tu menjadi :)
Anonymous said…
wowowowow! cek lala dah kuruskah?? nmpk dah bujur sirih gitu..

cer kabo sini.. :D
ceklala said…
@Ieda::
heheheh.. Tq kak!! Muah! Muah!
ceklala said…
@makdara TERdiva::

Kurus??
Opsss.. u perlu kaca mata baru Yang.. Ini teknik mekap yer! sekian terima kasih! hehe!

Popular Posts