::WEDDING FF (PART 3) "PASUKAN MERAH!"::

Sebelum citer seterus menerus dan panjang lebo,
nak bagitau...
 Ini LIVE BAND
Dari Kumpulan Klasik Seri Toh Johan, Trong.
Memang klasik sungguh! Semua lagu2 lama... dan org2 yg main band tu pon lama2...
Cuma penyanyi pompuan tu jer gegadis genit...


Ini kek & cupcakes tempah dari
cake inside Red Velvet Okey!! *nak jugak memerah...*
Sponsor by Me!! *wink! wink!

Photographer Dari http://Azmer.com.my
Memang sangat puas hati!! Sempoi!!
Tak caya.. Tgk salah satu hasil beliau!
SUPERB!!!!

Ok Dah.. jom baca karangan aku plak!!!
Dimulakan dengan aksi mak orang yg sebok siapkan meja penantin.
Masa ni jam lebih kurang pukul 11 lebih. Tetamu dah datang tau!
 

Masakan sume catering n buffet style.. Senang!!
tapi tu pon, memang tak menang kaki tangan bebudak caterer tu. Dengan bentara pon bentara lah.. memang tak tak terkawal dah time jemputan berduyunnn tibaaa...

Time ni jam 11.30 pagi.


Aku pon tak sempat dah nak tengok jam pukul bape yang time org sangat lah meramai. Datang mcm segerombolan. Siap berbaris panjang nak amik makan. Masa tu abis sume lah ipar duai, sepupu sepapat, pokcik mokcik sume turun padang tolong kawal keadaan. Bentara dengan staff caterer dah tak menang tangan. Kami memang tak diberi tugas memasing. Tapi pandai2 lah nak buat ape. Sebab mak dan abah memang tak amik tahu ape2 dah time kenduri. Kena lah adik beradik pandai2 uruskan ape yang patut.

Abah aku (si baju merah) port dia memang tepi jalan tu jer lah tunggu orang. Eheh.. dia memang tak leh pegi jejauh.. Kang orang cari...

Mak plak ditengah-tengah.. Mak pon tak leh jejalan mana. Kang orang tercari-cari.
 Masa tetamu tengah meramai-ramai tu kan. Dah la panas.. Live band tu sangat lah macam memekak kan halwa telinga. Rasa mcm nak suruh dorang senyap jer.. Jadi macm rimas jer dah!
 Ini diantara lauk pauk yang ada.
#Kari gear box + tulang
#Daging masak kicap
#Ayam Masak Merah
#Kerang rebus cicah Air asam
#Buah tembikai
Awal-awal minit pertama ada sambal belacan dan sambal tempoyak dengan ulam petai.
Cepat sangat laku nyer.. Habis licin!!
 Selain tu ada laksa dan bubur kacang. Tapi bubur kacang memang tak sempat ambik bau pon. Tau-tau jer dah abis... haishhh.. tak paham betui aku!!!

Aku nak korang perhatikan gambar ni betul2...
Ape yang pelik dalam pic ni...?

Perasan tak ade sorang budak pompuan kat meja tengah makan tu?
Itu anak dara aku tu.. tengah dok pulun makan kerang...
Memang hantu kerang minah sorang ni. Sanggup tak nak makan nasi. Nak makan kerang jer. Pandai pulak kupas kulit kerang tu sendiri. Memula dia makan sorang jer.. Aku yg pilihkan dia tempat tu. Sebab meja tu masih kosong. Aku tinggalkan dia kejap jer. Sebab aku dok kalut yang lain. Masa tu orang dah agak ramai. Aku kalih2 tengok dah penuh meja dia dengan tokwan2 tu.. Heheheh.. Aku suh papa dia amik gambar.. Dia rilek jer.. tak heran pon.. janji dapat makan kerang. haha!

Lebih kurang pukul 1 pengantin pon sampai. Rombongan pengantin pompuan dah memang sampai hari Sabtu tu lagi. Duduk menginap kat rumah sementara erea2 situ jugak. takde lah jauh sangat pon. Ade jugak adik beradik dorang yang dekat2 datang hari Ahad tu.
Pengantin dah berarak pon tak perasan sebab lagu live band tu kuat dari bunyi kompang. Last2 aku buat isyarat tangan kat penyanyi tu kata suruh STOP. Pengantin dah sampai. hehe! terror tak aku?


 


Flower girl la konon2 nyer.. heheh..
Anak dara Kak Long, Anak dara Kak ina n Anak dara ku...
Cik kak Dina tu tengok lah dengan berlolipop dalam mulut...
Mak Long dia tarik lolipop tu..
Hah.. baru lah molek sket...
eheh!
Tapi kan.. mak long dia kata, lepas abis jadi flower girl tu, Dina carik balik Mak Long dia minta lolipop! Hahahah!! Tak senonoh betul kakak!
Eh! Anak bujang aku mana eh??
hah.. Sebenarnya, aku pon tak tahu masa tu anak bujang aku tu dok kat mana. Sebab pagi masa sebelum pengantin sampai tu, dia ade minta nak makan nasi. Masa tu org agak meramai dah datang. Dia kata nak makan nasi dengan kerang. Aku pon letak nasi minyak n kerang pastu bawak dia masuk makan dalam umah. Lepas abis makan ape sume aku tatau dia ke mana. Tapi aku yakin dia tak kan ke mana-mana pon.

Pengantin diarak masuk ke dalam umah untuk bersanding.
Rombongan pengantin dibawa ke khemah. Sebab dorang sume takmau masuk umah.

Masa pengantin masuk dalam umah ni baru aku perasan...
Sebab aku yang dok kalut2 dalam umah...
Rupanya, anak bujang aku sedap tido depan tv kat ruang tamu bersebelahan dengan orang2 main kompang ni. Aku boleh perasan tu sebab aku nak tutup tv, pastu tgk2 anak aku lena tido.
Percaya atau tidak, orang dok berkompang pung pang pung pang!! Anak aku sikit pon tak jaga tido. Tido dengan nyaman lagi tau!


Sesi memotong kek!

Suap menyuap..
dialong penantin..
"ermm.. sedap la kek ni.. sedap!"
Makan beria-ria depa.. haha!
Lepas tu ada acara merenjis.. tapi takde gambar lah pulak. Sebab cameraman murahan ni tengah sibok melayan tetamu yang tak putus-putus datang.
Lepas habis acara merenjis baru lah penantin ke meja makan...
Kesian penantin makan berpeluh-peluh.. kipas berpusing sangatlah romantik. SELOW!!

Bila pengantin tengah makan, barulah kami ade peluang nak menggetiskan diri.
Ini bukan bentara yer...
Ini barisan mak orang yg gojes lagi gurlish!!
Baju kami sponser by.................. ourself!!!
beli kain satu kayu.. pakat-pakat lah kamiorg menempah nyer sendiri...

Ini gadis lolipop...
anak dara Kak Ina...
Ini anak dara Kak Long...

kami adik beradik memasing ada sorang anak dara... Dan anak dara aku mana plak?

Ni hah! pulun kerang lagi???
Hurmmm.. Anak ngan bapak sama naik laa...


Habis kat luar, bergambar beramai-ramai dalam umah plak...
Ini the whole adik beradik kami bersama anak2 masing2...
Anak dara aku jer yang takde.. Tah bila masa dia tido pon tatau!

Ini The Angels yang memang sokmo gedisss!!
HAHAHAHAHHA!!!

"Mari kita tengok pengantin!!!"

Bergambar dengan mak dan abah.
Jenuh nak panggil masuk suh amik gambaq ni.. Melayan tetamu yang sudah2...

Dan diakhiri dengan THE BEST COUPLE IN 2011!!!
Muahahhahahhahahhaa!!

Lega dah rasa bila semua dah selesai...
Balik kampung aritu pon aku dah tolong kemas2 yang ujung2 punya part.
Kebetulan adik aku yang pompuan tu dah balik ke kampung. Ringan lah sikit beban Mak. Tu yg aku berani tinggalkan anak2 kat kampung masa cuti sekolah seminggu aritu. Adik aku tu, dah keje kat Pejabat Nelayan kat kampung sudah nyer. Keje kat KL tu tak menepati citarasa beliau kot. Tapi ok lah.. Mak aku memang happy lah bila anak bongsu kesayangan dah ada disisi. Boleh la nak ajak ke mana-mana...

Eh.. eh.. tatau la nak ending macam mana...

Ape nak kata ni??
eh..
ape nak type ni??

erkk.. err... ermm...

Ok lah BYE!!!


Comments

Anonymous said…
merah meriah!!!
ceklala said…
@makdara TERdiva::
SANGATTTT!!!!! I LIKE!!

Popular Posts