::SEJUK=LEMBAB::

Hari ni serba serbi melembabkan...
Dengan cuaca yang lembab dari pagi sampai petang lansung tak muncul matahari..
Kahen baju aku pon turut sama menjadi lembab... Tu ade lagi dalam mesin basuh, tak bersidai.. Lembab jugak jadi nya...
Nih internet pon tak kurang menjadi LEMBAB! nyampah betul!!
Berejam-rejam aku tunggu blogspot ni nak loading...

Anak2 aku tido sampai dah masuk round ketiga!!
Pagi tadi aku bangun awal... TERPAKSA!
Sebab En.Lucky nak pegi Sg.Petani main boling kat Park Evenue. So, aku bangun la tolong kejutkan beliau dan kemaskan kahen baju beliau. Sarapan hanya segelas milo O.
Tengah beliau panaskan enjin keta, anak bujang aku bangun.. Pagi tu masih awal.. dengan hujan merintik... Tapi sebab anak bujang aku ni punya telinga lintah, pantang bunyi keta, bangun lah dia...

Lepas Salam-salam kiss kiss bye bye, aku pon masuk dalam umah kunci pintu... Tak keje kan.. Heaven la bergolek depan tv. Bawak kluar tilam kecik.. bergolek lah kami 2 beranak layan cd cetak halal 'Aku Masih Dara'. Tv pasang lah beyond ka beyonce ka, kalo dah ujan tu, hg jgn kata apa laa.. Takdak gambaq jugak jadinya!
Anak dara masih di dalam bilik... Tido tak hengat ape dah. Yang tu memang 100% fotostat papa dia. Dari muka sampai lah perangai. Kalo bab tido, memang juara!! Tapi kalo dia dah kata takmo tido tu jgn paksa2, memang dia takkan tido! Pagi tadi, pukul 9 baru dia bangun. Ni skang ni dah masuk round kedua dah... Lepas makan tengah hari tadi, dia folo aku masuk bilik dgn adik dia skali. Tu pun lepas aku 'merajuk' dengan dorang. Mana taknya, keje budak berdua ni takde lain, asyek nak bergaduhhhhh jerr!! Rimas betul tau!! Padahal dok tengah main sama2. Tetibe dengar si Adik tu nanges. Bukan skali, bukan dua kali, tapi berkali-kali. Aku dah bagi peluang pon, masih nak bergaduh. dapat habuan sorang skali, aku tinggalkan dorang dengan dok menangis2 tu..Masuk bilik, aku tido! Pastu pukul 4.30 aku bangun, si kakak ikut bangun, tapi sambung layan mata depan tv ni pulak. Tak bangun2 lagi..

Si bunjangan aku tu, baru jer jap tadi bangun tido tound ketiga. Pagi tadi kan dia bangun awal. Pastu pukul 10 dia tido balik.. Lepas aku masak tghhari tadi, dia bangun. Aku masuk bilik tido, dia folo. Aku bangun, dia bangun, layan mata sejam lagi depan tv ni sama dgn kakak dia. Tp dia dah bangun, kakak belum.

Tengahhari tadi, aku masak awla tau! heheh..
Selalu tu, pukul 12 baru start nak masuk dapur. Tapi kali ni, pukul 12 dah siap masak. Aku masak pon simple jer.. En.Lucky takde kan.. So, masak cukup utk isi perut anak beranak jer lah.. 
hari ni aku masak ; -Ayam masak lemak cili api. -Sayur campur tumis tiram. -Sardin (lauk sedap kata Darwish) 
Hujan kan.. sejuk..makan panas2 adalah sangat BEST!! Walaupun masakan itu adalah simple!

erkkkk.. Perut aku ade bunyi laaa...
Lapar ni... dari bangun tido tadi cuma teguk air masak jer... (mula dah start tak rajin)
Tetibe aku rasa sakit gigi.. Kenapa eh?
Alamak.. nak kejut kakak lah! Lapor bangat nihh.. nak makan roti, tak lalu dah aku! Nak kluar lah.. nak cari bahan makanan.. Hari ni ade pasal malam... 
Kbye!!



Comments

Popular Posts