::Buah Naga @ Dragon Fruit::


Semalam, utk pertama kali nya dalam sejarah idup aku, aku telah memakan sejenis buah yg berupa seperti di atas!
Adekah aku yang ketinggalan atau peninggalan?
Buah ini telah dimakan oleh org sume org, hatta anak2 aku! Tp aku baru mlm td merasai nyer! huhuuhuu!
Rasa nyer sedap dan menyedap hingga menjilat jari... hehehhe
Al-kisah nape aku membeli buah naga tu... Semlm aku menyoping brg dapur basah kat econsave. Aku tgk ade 2 port tpt jual nyer buah naga ni.. aku langut pandang tag harga, satu bertulis "BUAH NAGA TEMPATAN RM0.39 sebiji" satu lagi "BUAH NAGA VEATNAM RM0.99 sebiji"
Agak memelikkan aku yg sedia pelik ni, makcik2 ramai yg memilih buah naga veatnam yg harga agak mahal sket dan masih berbalut sebijik-sebijik dlm plastik. Sedangkan port buah naga tempatan mcm takde org nak p. Padahal murah. Dalam keadaan yg mcm agak kondifen, aku pon menjoinkan diri ke kelompok makcik2 yg tgh memilih buah naga veatnam tu lagak nyer... hehheheh..
Aku: Buah naga yg sana tu bulat2, yg ni bujur2 sket yer makcik...
Wahhh.. mcm tak cayer je aku tetibe menjadi agak peramah...
Makcik: Yg sana tu isi dia merah.. yg ni isi putih... Tu beza dia...
Makcik tu dgn penuh gaya kondifen memberitahu aku walo tanpa aku suruh.. huhu!
Aku angguk2 penuh dgn kefahaman then amik plastik, pilih-pilih (konon2 jer, padahal bukan reti pown! egegeggege)2,3 bijik, letak dlm stroller dan meneruskan perjalanan aku yg bertujuan hanya nak shop2 brg dapur jew!!

--------------------------------------------------------
FINGER NOTE!>>Balik Ni nak Makan Lagi<<

Comments

Popular Posts