::CERITA WEEKEND KU...::

Weken lps ari sabtu pagi, aku ade HARI INTERAKSI dengan sume student di Skul aku... Sume kena terlibat.. sape tak dtg, kena bagi SURAT TUNJUK SEBAB! ahhahaahha!!!
Aktiviti nyer, hanya sukaneka dan game2 yg lain... tgk gambar jer lah eh...

AKSI PANAZZZ IBU... KEH KEH KEH

WATER RACE!

FORMULA ONE!

GORILLA WALK! i Like This GAME! so FUNNY! hahahhah!

POSING LEPAS PENAT!

TARIK TALI! YEAARRGGHHHHH!!

DAH ABIS,DALAM DEWAN TGH TUNGGU NAK MAKAN N ADIAH!

LUNCH FOR THAT DAY!


Pastu, abis jer penyampaian adiah n amik gambo, aku terus merempit balik umh. Amik anak2 kat umh pengasuh, siap barang2 dorang, pack baju aku 2,3 helai, siapkan dorang, aku bergegas pulak drive tunggu mak aku kat hentian sebelah. Sebab mak aku ajak pegi tgk my anak sedara si ADAM tu, kat spital Sultanah Bahiyah, Alor Setar. My Sis n My BIL (ADAM's Parent) pon ade skali. Masa OTW ke AS (Alor Star oK!) tu aku singgah anto baju kat Hubby aku di Sg Petani. Hubby ade tournement Paint Ball kat situ. Then we all teruskan perjalanan ke AS. Sampai kat sana, kami mmg tak leh masuk tgk ADAM sbb dia diletakkan di wad NICU. Melepak lah kami kami ni kat luar...
Pastu, mlm tu kami tido kat umh adik aku di Padang Besar, Perlis! Jauh OK! Dalam sejam jugak perjalanan dr AS ke PB (cewahhh.. guna short2 je.. jnj korang fhm!). Dalam perjalanan, sib baek anak-anak ibu so behave! Terutama si Mamat botak tuh! sgt baik dia dlm keta... Mlm tu gelap gulita lalu kat kawasan ladang tebu Chuping! Cermin keta abis kotor dgn serangan berani mati serangga terbang yg bertubi-tubi... kekekkeke... Sampai umh adik, anak2 ibu sgt lah terpegun sbb pertama kali sampai umh Pakcik nyer... Si Adik sgt melasak, sampai penat ibu nak layan! Si Kakak yg kdg2 suka meragam sgt memeningkan kepala ibu.
HARI AHAD, kakak n abg ipar aku dh mendulukan perjalanan dorang ke Hosp AS sbb nak jmp dgn doktor yg rawat ADAM. Kami, masih di rumah siap2 kan ape yg patut. Pagi tu cuaca agak tidak mengizinkan.. mendung berarak.. hujan bakal turun bila2 masa jer... Hampir pukul 12 jugak baru kami bergerak dari Padang Besar ke Alor Star. Tak kesampaian jugak aku nak amik gambo ladang tebu Chuping sbb ujan melanda dgn maha hebat dan lebat! Sepanjang perjalanan ujan...
Sampai kat spital, still tak blh tgk Adam. Igt nak suh kakak aku bawak Adam ke tepi2 tingkap tu. Kami tgk dr luar pon jadilah kan... Tp takde jugak rezeki ari tu... tuk tidak memboringkan anak2 ibu yg tak suka akan keadaan jd penunggu camtu, ibu bg kakak camera tuk dia main amik2 gambo... byk gak gambo yg dia snap menjadik.. hehehhe.. pandai dh dia.. Adik, ibu bg hp ibu tuk dia jd kan mainan.. asal dia dok diam jer ok lah...jgn hempuk HP ibu dah yer dik...
Kakak aku dpt berita, ADAM dh blh bawak balik ari ni. So, kakak aku n family dia stay lagi 1 day kat sana. Aku, mak n anak2 balik sendiri... Sepanjang perjalanan ujan. Mata aku ni kalo ujan, paham2 jer lah, kuyu mcm ikan puyu... Usually, kalo hubby drive ke mana-mana, aku curik2 melenakan mata aku. Tp aku takde lah tido sampai berdengkur. Aku still kesian kat hubby bwk keta sorang2 takde teman bebual. Tp smlm aku yg drive sorang2, mak aku n anak2 terbuai lena! huhuuhuu!! Baru aku rasa ape yg hubby aku rasa. Tp takpelah, dia ngantuk, leh layan okok! Aku? nak layan ape? uhuhuhu! Aku benti hentian GURUN, aku belilah air fav aku... kacip patimah. Harap2 leh melegakan kemengantukkan tahap dewa aku!
Alhamdulillah.... dlm ujan lebat yg aku redah, mata ngantuk aku berjaya lawan, skit perut aku sanggup ditahan, akhirnya jam 6.30 ptg, sampai jugak dihalaman rumah aku... ALHAMDULILLAH...
Ni gambo2 yg Dina snap masa di spital smlm.. hehhehee..





---------------------------------------------------------------
FINGER NOTE!>> HARI MINGGU YG TERISI <<

Comments

Popular Posts