:: BALIK KAMPUNG - MANDI SUNGAI - TRAGEDI ::

Sebelum ape² korang jangan gabra oke! Tragedi tu takde kene mengena lansung ngan mandi sungai! Ade tragedi lain.. korang baca sampai abis yer!!

Aku balik kampung ari jumaat petang. Abe aku pon takde last weekend, so aku mohon keizinan dia nak balik ke umh mak aku. So, sejurus selepas bersalam, peluk cium ngan abe aku, adik aku pon sampai nak pick up balik ke kampung!! huhuuuuu! Seronok giler anak² aku nak balik kampung! hehehhe! Dok dalam keta pon behave jer dua orang tu... bagus anak² ibu...
Kat kampung, umh mak aku dh bertukar wajah. Cantik dan berseri-seri.. Bukan nak terima menantu okE! Umh aku dh bercat... tuko bumbung! cantek! aku suke! Tukang cat dia pon import.. Import dari Padang Besar, Perlis! sangat jauh! huhuuhu... *adik aku la tu!*
2 minggu lepas, tukang cat dari KL di import... *abang aku* tp minggu lepas, adik aku jer yang balik... Dah tu, anak lelaki mak aku, 2 ketul tu jer.. itu jerlah yang boleh diharap.. sib baik dedua tak kawen lagi... wOOPss! Abang aku dh kawen, Tp now dia dh single n available!! **ke not available?** hehehhehe.. NO KOMEN!!

**ni dia tukang cat dr Padang Besar tu.. baju pown tak pakai.. huhu**
**Cantik dak umh mak abah aku?**


Mak n Abah aku alhamdulillah.. sehat sejahtera.... Sakit² lutut tu biasa lah orang tua... **tu mak aku la tuu.. heheh**
Abah aku, hurmm..
musim cuti sekolah tiba lagi.. Abah aku pon bizi ngalahkan gaban nak lawan resakse... Dari pagi sampai ke malam, ade je orang nak menikah! **abah aku kan tok kadi!** Start hari jumaat sampai ari ahad, jumpa abah kat umh kejap² jerr... Kalo tak g akad nikah, abah n mak g makan kenduri... itu lah kan.. hehehehehe...
Then, ari sabtu Mak Su aku ajak mandi sungai! Wahhhh!! sangat teruja aku! Sebab seingat aku, sangat lama dah aku tak menjejakkan kaki ke sungai!!! Mesti aku sangat jakun nanti! huhuhhu!!
Mak Su aku siap² masak nasi lagi... aku bawak lah ape yang patut.. sebab pagi tu, mak n abah aku p noreh getah. Aku kat umh, masak jer lah ape yang ada...

**tpt ni dulu, tpt aku bercinta.. heheh.. masa skolah laa!**

Skang dh mcm semak laaa... Mcm takde org jaga jer.. So far perubahan dah ade... dah ade kemudahan toilet, kawasan perkhemahan, pondok² tepat nak lepak.. Oke laaa!! so.. so.. laa... hehehe...
Masa memula aku turun ke dasar air! Waaaalaahhh wehhh!! sejuk giler babeng air nyer! macam ayaq ais!! Jakun aku sekejap! mmg sejuk weehh air dia! anak aku pon takut nak cecah air! huuh sejuk gilerr!! tp bila dh lama-lama tu oke laaa.... anak2 aku sampai biru pon sonok lagi main air!! hehehhe....
**ahli² yang pegi mandi... aku n anak², adik pompuan aku, mak su aku n anak dia 2 org, n sepupu aku sorang..**

**enjoy lah anak² aku ni.. pertama kali bawak dorang mandi sungai... heheh**

**adik kesejukan..**



Hari Ahad, mak aku ngajak pegi umh mak sedara aku di Lenggong.. Ziarah bapak sedara aku yang baru kluar spital. Takde gambo.. sbb aku malas nak amik.. hahhahaha!! boleh gittew!
Lama gak la kami kat sana, dah malam baru sampai umh...
Pastu ari senin AKA semlm, aku mencotikan diri ku! hahaha.. asal nyer aku amik coti ari khamis ni... tp agenda ari khamis tak jadik, so aku pon menukarkan cuti ittew kepada ari semlm... hehehehee...
Gumbira nyer rasa hati, sebab hari isnin tu ujan turun dengan maha lebat dan hebat kat kampung! Wahhh.. best nyer menyedapkan kepala ke bantal dan menarik selimut hingga ke paras tengkuk! Anak² aku pon tido dengan sedap nyer pada hari ittew! huhuhuhu!!
Tapi di tengah hari, ade tragedi yang menimpa lengan ku!! uuuwaaaaaaaaaa!!!
Minyak ikan yang sedang rakus menggoreng telah memercikkan dirinya ke lenganku yg baru nak kacau kuah kari dalam periuk!! Sungguh menyakitkan!!! **sakitt wooo!!** banyak tempat lak tu kena! mak aku cepat² suh aku sapu minyak TYT... **penah dgr minyak TYT?** ehehhe...

**Tgk lah.. caket taw!! uhuk!uhuk!**

--------------------------------------------------------------
FINGER NOTE!>>NANTI NAK BALIK KAMPUNG LAGI!!<<

Comments

Popular Posts