::LANGKAWI DAY 1; MALAM::

Masih lagi dihari pertama, tapi sebelah malam...
malam tu we all ade dinner dgn Professor Tan Sri Dato' Dzulkifli Abd. Razak, Naib Censelor (VC) USM. Lepas tu ade sedikit talk dari Tan Sri Dato' VC...

*Ok mekk!!! ai dah siap!*

Dinner kami di Restoran Pheonix *tatau btl ke tak eja nyer* dalam Hotel Bayview tu jugak lah...
Makanan nyer adalah sangat kesedapan dan menyelerakan...
Besides, kami pon telah mengalami tahap kelaparan yang maksimum!
Oh! luferrr.. aku telah menjadi dugung pulang petang ari tu sebab bermandian dikolam renang yang tidaklah syok mane pon.. nak gedik jer lebih.. no wonder mlm tu, tahap kelaparan aku mencanak mcm org tak penah jumpa makanan! huaghhh!! huaagghhh!!! huagghhh!!

*List menu dinner*

eh luferrr... bergambar dulu yer sebelum makan...
seperti biaser... Mak over ok!!!



*OohHoo.. tgk lah wajah² ayu ituuu.. sume nyer suci muci lagi..*
Tapi mak??
huhuuhuu... kembang setaman yer dik non!!
anak dua dahhhh.....

*owhhh.. Tan Sri dah masuk... ok ok..*
"ermmm.. u look gojes laaa Tan Sri Dato'... nice but simple n santai jerr..."
kata² itu hanya lahir dari bisikan hati nurani ku... huhuhuu!!

OK Makanan pertama....
[FOUR HOT COMBINATION]
*boleh aku suh depa jgn sentuh ape² lagi.. sbb aku nk amik gambo.. hik hik!*
Thanks ehh korang yg faham jiwa blogger tak tegar mcm aku ni...

*TEH CINA..
yg biasa nyer diberi sbg tanda selamat dtg..
tapi kali ni lain, abis jer waiter tu mai tambah..
abis jer tambah... errkkk.. dh ler tawaq hebiaq!*

Favourite i yer!!
[CRAB MEAT SOUP]
Ade gadis pingitan satu table ngan aku tak makan sup ni,
aku sapu rata.... hehhehe..

Lagi satu my favourite! Buat sendiri, semedang nyer tak jadi...
[STIR FRIED CHICKEN WITH LEMON]

[STEAMED RED SNAPPER]
ade curtain part yg tak bape nak well done...
tp perut aku jugak lah yg menjadi 'tong sampah' akhir nyer!
Ateee.. dh duduk setable ngan gadis² ayu malu² tikus nak makan...
Aku ni mak kucen... ape hadap sume ditelan...
Pastu meroyan gumuk lah buncit lah...
tuu lahh kan....

[FRIED RICE]
ceeewahhhh.. poyoresss sebut dlm BI.. konon² lah kan...
Nasi goreng yang kuantiti nya dikittttttt amat aku ambil...
hehehhehe.. bukan tak sedap.. nanti mai makanan lain, aku dh tak leh masuk...

*WOIII MAKAN TAK HENGAT ORG!!!*

[STIRED FRIED KING PRAWN]
xde rope udang galah pon.. mcm udang buluh jerr...
Tapi aku tetap meratah yg tak hengat!

*ini yg amat sedap sampai aku teringat-ingat sehingga balik ke Penang*
Aku bertekad nak try masak makanan ini...
[BLACK MUSHROOM WITH ASPARAGUS]

*dan ini kami punya disert*
[ALMOND BEANCURD WITH LONGAN]

[PUDING MANGGA]
yang sangat deliciuos!!!
Baru jer nak menikmati rasa disert secara slowly, dekan dh suh makan cepat²
sebab Tan Sri Dato' dah bangun n keluar dari restoran utk ke Ballroom...
Haduhhhh.. potong stim la u.....

Cepat² bangun pegi toilet kumur², check cili celah gigi.. then, snap pantulan pic!!
hehehhe.. cermin kan banyak...
aku suke!!!
Dan lagiiii....
OhhhOOOO!!!!

Talk pon bermula...
memula tu ok lagi.. tersengeh-sengeh...
Bila dah lama kaluu...........................................................
Mata ku mula kemengantukan disebabkan kekeyangan... ishh... syaitonnnnnN!!!!

Walopon begitu.. ade jugak beberapa slide Tan Sri Dato' VC yang memberi aku inspirasi...
Aku suke silde Tan Sri Dato' VC yg tak boring mata melihat...

Ai LOIIKKKEEE!!!

Di akhir acara.. kami bergambar bersama Tan Sri Dato' VC..
Bukan senang nak dapat bergambar dgn beliau...
So, aku tak nak lepas peluang ini...

Comments

Popular Posts