::TLG BUH TAJUK BLH?::

Lately ni, aku rasa mcm kekurangan idea jer nak mengomel kat blog.
Bukan nyer life aku takde yg best!
Banyak yg best! sampai aku rasa tatau nak cita yang mana...
Lagi pon, aku kan guna internet free opis hour jer...
Mane aku ade tenet kat umh...
Lain lah kalo aku ade tenet kat umh.. mmg 24 jam mengadap pc jer lah keje aku kan...
tu pon kot yerrr.. kalo main ngan keja umh yg tak penah abis tu, harus ke aku lekat jer kat pc?
Kalo dh pakai yg opis hour jer, kenalah pandai adjust masa kan..
Walopon Tok Najib tak bagi pakai YM kat opis, aku ingkar jugak.. hehehhe...
Lagi pon, entry yg best haruslah terisi dgn gambar.
Gambar plak, sebelum publish, dh tentu2 nak kena edit sgale!
Takkan ko nak letak gambo yg gelap gulita hasil snaping kamera henpon 2 megapixel?
Paling cokia, kena edit bagi cerah sket.. pastu nak kena letak 'watermark' kat gambar tu, takut lak nanti pempliagat yg ketandusan gambar mencilok plak gambar2 ko kan...
Sume tu, ko kena amik masa nak buat kan? betul tak??
Dah tu, kalo dh asek ngadap itu jer, bila masa ko nak buat keje opis?? kan kan kan
Itu bagi aku yg ada tenet dan guna tenet kat opis lah...
Ada org tanya, "eh bukan ke ko ade tenet dulu kat umh? ade lappy? kan?"
Itu duluuuuu..
tenet tu, brodben en.Suami saya.. lappy pon dia punya..
tp kami ni kan punya bajet kewangan yg terhad..
Jadi nyer, semua tu kami jadikan BUKAN KEPERLUAN tp sbg KEHENDAK..
so, sbg langkah awal, kami PANGKAH terus bnd2 tu.. maksudnyer.. jual laaa!!

Hurmm.. ape sebenar nyer tujuan entry aku ni??
Tah laaa... aku sendiri pon tatau!
tajuk pon aku tak letak lagi.. type jer dulu panjang2...
kot2 ade terlintas tajuk, aku buh la tajuk nyer!

Ari ni rabu, penghujung bulan Rejab. esok dh khamis dah masuk 1 Syaaban...
Posa aku tak abis ganti lagi.. Haduhhhh!! Ape nak jadi ngan aku ni!!!

Minggu lepas minggu jiwa kacau!!
Kalo setiap kali bulan peralihan hormon, mesti jiwa aku kacau!!
Makin tua makin menjadi-jadi permasalahan jiwa aku ni kan...
cane eh nak atasi?
Tapi, aku nak mengamuk pon sekejapan jer.. 2,3 ari jer..
Pastu aku cool down balik.. Tp tgk pada situasi laa.. kalo si 'pembuat' jiwa kacau aku ni memujuk atau terpujuk, jiwa aku secara auto menjadi ok! hehehhe...
Tahun ni, aku takde adiah besday dr insan istimewa.. suami ai la tu..
Tapi ai tetap dpt 'sesuatu' yg istimewa dari suami ai yg dilakukan secara SUPRISE!!
hehehhee...
Suami ai ni, seblm ni mmg tak reti pon bab2 suprise ni.. Tp isteri comel dia ni memang suka buat suprise untuk dia..
Tiba2 tahun ni, dia plak buat suprise tu utk ai yg sedang dlm situasi 'jiwa kacau' waktu tu... Aku ni plak, hati lembut... mudah dipujuk..
Hurmm.. faham2 jer lah.. org tgh jiwa kacau tiba² dipujuk dgn suprise mcm tu kan.. Haduhhhhhh.. betapa ai menghargai sangat2!!! THANKS YANG!!!

Wahhh.. pjg pulak citer aku kan.. ade ke org nak baca ni??
Meluat ke?? ermm.. takpe lah... hehehhehehhe!!!

Nak tido jap blh?? ngantuk lahh!!

Comments

ONE ZABA said…
Aku cadangkan supaya cadangan ditutup...

Popular Posts