::APA KAU RASA?::

Korang rasa lawak tak bila tetibe korang dpt sms dari nombor yang takde dalam contact list korang yang berbunyi macam ni...
"salam ila... ko kenal aku lagi tak??"

bila baca sms tu, aku gelak mengekek sorang2... *dah jadi peel aku, suke gelakkan bnd yg pelik2.. huhu!*
Helooo.. ini sms, bukan call yerr...
mcm mana aku nak tau ko sape?
Then, aku reply gak...

"hahah!! lawak la ko ni... ko bagi sms kat aku... mcm mana aku nak tau ko sape..." 

Pastu dia reply balik....
"haha! perangai hang ni tak berubah-ubah.. mcm tu gak.. lok laQ! ni aku laa... bla .. bla.. 

blaa.. bla... tu ayat dia yang selebih nyer lah...
Rupe nyer kawan aku masa aku study kat Poli PD dulu ni.. Dia dapat no phone aku dr kawan satu opis ngan aku jugak kawan masa aku study dulu...
dah lama kami lost contact... Skang dia dok Penang...
Kami pon bersms lah sampai aku abis opis hour... huhu!
tak cukup sms, aku call dia plak...
Kawan lama...

Dia pon salah sorang kawan lelaki yang agak rapat ngan aku masa kat Poli dulu...
Masa di poli aku memang ramai kawan dari kalangan para jejaka tampan...
maklumlah.. sekuntum bunga di dalam gudang besi... harus lah berseri jer aku kan...
huaghhh!!

Dia kata, aku tak berubah... Gelak pon sama... loklaQ pon sama... kepala bengong pon sama mcm tu gak...
Tapi aku cakap kat dia, ada benda yang aku dah berubah...
dulu body aku bentuk gitar... skang dah jadi bentuk drum!!
ngeh ngeh ngeh!

********************************************************
OK FLASHBACK!
Masa kat poli dulu, ade gak la jejaka yang tak bapa berkenan ngan 'GEDIK' aku ni...
Yolahhh... itu jejaka tu suma jenis nak cari pompuan yang stok ayu2 malu2 tucen gituu...
Tapi, sape yang kenal aku... tau laa... aku bukan stok2 yang mcm tu...
Aku jenis huuu haaa mulut puaka tak hengat!!
Tapi... aku gedik2 pon bukan main tangkat muat jerr...
aku memilih gak nak menggedik pon...
Kalo korang nak tau, aku ade sebab tersendiri aku nak jadi mcm tu...
korang pikir lah sendiri nisbah 1:40
sorang2 aku bawak diri selama 4 tahun dalam 40 org jejaka dalam kelas aku!
itu dalam kelas.. jurusan mekanikal of kos la dimonopoli oleh lelaki kan...
korang pk lah sendiri...
Tak kuasa lah aku nak jadi ayu2, malu2, gelak tutup2 mulut, kena usik jeling2 manja... belakang kaluuu... ko lah minah sendeng dgn pelbagai jenis jantensss!! oucchhh!!! tak syukerrr!!
Lebih baik aku terbitkan perangai aku yang sebenar.. biar org suka berkawan dgn aku kerana sifat aku.. kerana diri aku... kalo org tak suka, aku tak leh nak buat apa...

Itu alam study...
Bila aku masuk alam pekerjaan, sikit demi sikit perangai 'ala-ala jantan perkasa' aku tu dh aku tinggalkan...
aku beranikan diri nak berpakaian yang feminin...
aku beranikan diri nak cuba jadi 'perempuan'... muahahhahaa!!
Tapi tak boleh blah la weyy!!
aku tak reti nak jadi ayu2... aku still huu haa.. gelak besau... loklaQ...
tapi tahap agak2 gak laa... bukan main redah jer...
ikut peredaran umur katanya....
aku selesa dgn diri aku mcm ni..
walopon aku tahu, ramai lelaki yang tak suka perempuan mcm ni...
Tapi, ada aku kesah???
aku buat hal aku jer lah!

Sampai lah aku berjumpa dgn seseorang yang dah buat aku jatuh hati...
memula kenal, aku igt dia suka dgn aku sebab seadanya aku...
Sebab aku bgtahu dia perangai aku mcm ni,, mcm tu... bla.. bla... bla...
so, dia boleh terima... tapi lama-lama...
dia ubah diri aku dari seorang yang Happy Go Lucky kepada seorang yang murung n down!
dia gunakan kasih sayang aku, dia musnahkah kepercayaan aku... dia buat aku mcm takde makna utk dia...
Aku berkeadaan mcm tu agak lama... bertahun...
Tapi lama-lama... aku fikir sendiri... untuk apa aku jadi mcm tu?
tiada kesudahan... aku tak dapat apa2... melainkan kesedihan dan tangisan...
aku rindukan gelak ketawa aku yang dulu...
aku rindukan diri aku yang dulu...

so, penyelesaiannya... aku cari balik diri aku yang dulu...
aku kembalikan warna dalam hidup aku...
aku cari kawan2 yang boleh buat selalu tersenyum...
aku cuba lupakan kisah yang hitam dan pahit itu...
aku bina kehidupan yang baru dengan diri aku yang dulu tapi dalam suasana yang baru....
Bagi aku, biar lah TAKDIR yang menentukan segalanya...
Apa yang penting bagi aku skang... aku perlu teruskan hidup utk masa depan anak2 dan keluarga aku...

*sori.. ujung2 entry aku agak terEmOsi! kuang kuang kuang!*


|
|

Comments

KIDbrush® said…
Manusia brubah seiring dengan waktu... chewahhhh!!!

KID ;)dolu haku suka buli kaum hawa..

Popular Posts