::VENCI TAWW! || DINA DAN PANDAI...::

ENCI NYERRRR!!!
Aku punya autoentry tak kluorrr!!!
CIS! CIS! dan CHEES CAKE!!!

Fenat aku mengadun..
fenat aku pulun cari gambaq.. skali tak tak kluar!!
Takpe.. takpe... dah lepas dah pon...
nanti aku kluarkan kan entry pasal g Cameron tu ehh...

OK!
Ini nak story pasal perkembangan Dina kat skolah...
Ini yang Dina tulis...
Dia minta aku tuliskan nama dia..
aku pon tulis la nama dia kat atas tu.. Then aku suruh dia ikut...
Memula dia dah buat, pastu dia tunjuk kat aku...
tunggang tebalik.. herot petot tulisan dia...
Aku tanya dia.. "kakak, mana huruf R?"
dia tulih NURDINA BATRISYIA tu tanpa huruf R...
Pastu Dina jawab.. "huluf 'arl' ape?" memang Dina belom pandai lagi nak sebut 'R' tu...
'R' jadi 'arl'.. siap bergulung-gulung lidah nak sebut.. 
tak pon jadi 'al'.. lagi sedap bunyi jadi 'aorll'...
Then aku tunjuk la huruf 'R' yang aku dh buat tu... pastu dia cakap dia tak pandai nak buat...
Aku pegang tangan dia suh dia ikut... so, jadi la huruf 'R'..
"oOoo.. mcm tuuuu..." jawab Dina...
Paling syok, tandatangan dia kat bawah tu...
Itu lah gambar 'org' yang Dina dah pandai lukis skang....

So far banyak dah la improve Dina sejak² pegi skolah...
Kadang² bila amik dia kat skolah, masuk keta jer mesti dia akan bagitau kat aku 'ade surat'
'Surat' tu aku tau la.. mesti kerja skolah yg dia buat kat skolah, pastu cikgu bagi bawak balik..
Banyak gak la yang dia bawak balik, aku kumpul² n letak dalam satu fail...
Ade baru2 ni dia lukis gambar pokok kelapa...
Aku tanya dia ni gambar apa... dia jawab 'pokok buah'
Setiap pagi, kat skolah dia, sebelum mula kelas, cikgu dia ajar sembahyang subuh..
Tu yang kadang² pagi kalo lambat jer Dina ni bising la suh aku cepat.. dia nak sembahyang subuh.. hehe...
Mak Pak nyer subuh pon kadang² hanyut... HAdoiii!!
Selain dari tu, baca doa makan dh lancar.. doa tido pon baca dgn penuh semangat...
Dah boleh baca Al-Fatihah dengan lancar walopon sebutan ada sikit lain...
Walomacam mana pon.. aku tetap berbangga dgn anak aku...
Biarpon kadang-kadang dia suka berpeel yang tek semenggah!!



Video ni aku suh dia baca Al-Fatihah.. Tapi Si Adik yang pengacau!!!


Video ni, dia baca Al-Fatihah...



Comments

Popular Posts