::KURSUS @DAMAI 2::

Hadoiii... entry kali ni memang byk gambar...
banyak giler!!
Tu pon aku dah skip banyak.. aku edit jadi page dlm photoscape.. tu yg lambat nak update...
so, sesape nak tgk lebih terang dan nyata,
p lah kat buku muka aku...

Ok.. ini pepagi sepi'e sebelum senamrobik bermula...
perut dah kecut sebab step carca marba lagi...
Tapi fotogediks harussss....


Opppsss!!

Ok.. Sesi Aerobik pon bermulaa...
1... 2... 3...
Memang gila seyhh!! aku berkuntau kat atas pentas tu...
step meraban tak tantu arah... LANTAK LAH!
janji hadoooo!!
Ikut lah koranggg.. hahahhaa.. belasah!

Lepas abis senamrobik.. kami pakat2 pi isi perut...
Breakfist kena makan banyak sebab nanti nak snorkelling... 
tapi kan.. syhhh!!! aku tak mandi tau lepas bangun subuh tu...
dah kata nak mandi laut kan.. bakpe nak mandi banyak2 kali...
org bukan tau pon kalo ko tak bagitau!
kekkeke...
Ok.. sementara nak tunggu bas nak bawak kami ke jeti, 
bergambar ala ala budak skolah dulu...

macam muka budak nakal tak??
hehhehe... bengong!!
pastu kang bila anak2 tu berpeel mcm dia, kata la anak tu nakal.. buas...
padahal.. ibu dia BENGONG tak hapa...
 
 OK Bas dah sampaiii!!
  
 berjalan kaki plak nak ke jeti...
ibu yang hepiii.. yipppiii!!
  
 Eh.. eh.. korang amik ape tu??
OooO.. bekalan dihari tua..
  
 Dalam bot masih sempat berposing...
org dok sebok caro life jacket.. aku sebok suh org amik gambo...
  
 Tolong lah korang jangan muntah ijau yer...
gambo aku sesadoooo...
mekasih lah pada adik yang konon2 nak jadi adik ipor 
sanggup melayan kepala otak mereng akak ko ni...
  
 menengar penerangan ringkas dari staf hotel yang inchage this program..
tapi dia tak pegi.. cane tu??
  
 Ini apek yang bawak bot aku...
cheeyyy!! bot aku.. tak tahannn... hehhehe!
Tapi aku tak sempat nak temuramah apek ni...
banyak nau mulut nyer... pot pet pot pet...
dok cerita macam-macam...
  
 Ok.. bot sudah gerak ke destinasiiii...
  

  Banyak la pemandangan yg indah² yang aku dapat tgk...
tapi banyak dalam fesbuk.. sapa nak tgk p masuk fesbuk aku naa...

Ini buaya yang kena sumpah dengan sang kelembai... terus jadi batu...
tak sempat nak naik ke darat....
eheh! tipuuu...
tapi nampak real kan bentuk batu ni...
  
 Ini plak batu berbentuk kepala ular yang nak minum air laut...
  
Eh.. akak posing jugak!
  

Aksi masing2 dalam bot masing2...
Kami suma pegi dengan 3 biji bot... satu bot boleh muat 11 orang...
  

 Yeahhhh!!! dah sampaiiii...
 Tempat snorkelling!!
Walopon air nyer takde la sejernih air laut di pulau kapas... jauh skali di pulau sipadan...
ini dah kira bertuah banyak dah aku...
bagi ikan makan roti.. tgk ikan timbul kat dasar.. dah bagi keseronokan kat aku...
  
 Aktiviti snorkelling dah bermula....
Aku tak takut.. sebab aku yakin ada life jacket.. heheh...
Tapi aku ada masalah dgn mask yang aku pakai tu...
longgar n air masuk dalam mata...
Aku naik atas balik betulkan tali nyer... hehehhe...
pastu turun balik dgn penuh semangat...
  
 WAHHHH!!!!
aku sangat sangat sangat EXCITED!!!
memula jer org ajar aku...
pastu aku dah blh wat sendiri.. YES!!!
bukan senang aku nak dapat pengalaman mcm ni.. yang penting FREE!!
kah kah kah!
  

Lepas abis snorkelling.. kami di bawa ke satu pulau yang pasit nyer putih dan air laut nyer bersih utk mandi...
Padahal bukan nyer mandi pon...dok berlepak...
hirup udara nyaman... amik gambo...
  

  

 
 Aku lak tak abis2 dok beraksi lucah tak hape2...
tgk ni.. konon2 nak buat kueh abuk2.. tapi tak jadi.. heheheh...
  

 Ni plak aku tatau la paparazi mana yg sebok amik gambo dyesebel naik ke darat...
  

Abis lepaking.. kami naik bot lagi.. ronda2 tengok pulau di sekitar pulau pangkor
susunan gambar ni aku tak igt la yang mana satu kami pegi dulu dan kemudian..
yang penting aku dapat story mori kat korang...
Ini gambar terumbu karang dalam laut yang tak penah diambil.. 
dan TAK BOLEH diambil u olss!! nanti kena saman...
Sangat banyak dan meninggi... hampir dah nak terkeluar ke dasar air.. eerrkk.. boleh ke??
hehhehhee...
  
 Ini la makhluk Tuhan yang duduk dalam air...
Apek yang bawak bot aku tu sanggup menurun dalam laut dan menyelam amik benda alah ni...
yang macam duri2 tu.. landak laut nama nyer...
duri nyer tak boleh dipegang.. ade racun...
Satu lagi tu.. timun laut atau gamat... dalam laut tgk mcm kecik jer.. panjang...
bila bawak naik.. hah kau!! menggemuk dan menggelikan... siap dia keluarkan sejenis cecair putih.. ee yekk!!
  

Ok habis dgn landak laut dan mentimun ko.. kami beralih arah lagi...
kali ni kami meronda sampai ke Pulau Pangkor sana.. pegi ke kilang membuat sate2 ikan sgala...
  
 Sedia maklum lah.. tempat ikan kan.. harus nya bau nyer menghanyer...
Tapi aku tak kesah.. sebab aku bukan budak bandar...
aku budak kampung.. dan aku penah ikut abah aku ke laut dulu...
jadi bau hanyer ikan.. medak ikan.. bukan masalah bagi aku..
  
 Ok.. shoping time...
  
 Hah kau!! tgk!!
beg plastik aku adalah yang paling besau!!
lantak.. pedulikkan apa org nak kata.... ahahhaa...
 

Ok.. habis shoping.. jenjalan lagi... pusing pulau lagi...
  
Marina Bay ...

  
 YTL punya heli...

  
 Pangkor Laut....

  
Argghhhh!!! muka aku berkilat legammm!!!
Jenuh la nak pulih balikk... 

ok.. udahhh!! moh balikkk....
balik la kami ke panggal jalan...
  
 Alhamdulillah... dah sampaiii....

Haduiiii... muka berkilatttt!!!
Tapi tarakpaa...!
yang penting aku puas!!
 
|
|

Comments

Popular Posts