::DAY 3 @KL::

Matik la kannn... 
cuti dh berjaman abes.. citer nyer belum abes2!!
*Petirrrrrr menyambarrrr!!*
Ok.. hari ketiga di KL...
kami jenjalan kat Genting u olss!!
Walopon pagi tu aku agak bermuka ketat...
akan tetapi.. aku gagah la juga utk mensenyum kan diri...
Demi anak².. demi kawan²....
Ok.. kami memanjat Genting dgn Alza yer...
sape punyer??
takyah tanya...
Janji sampai dgn selamat walopon si Alza yang shumel tu bergerak slowly glowy....
Bertolak lebih kurang pukul 12, nak dekat pukul 2 gak la kitaorg sampai..
Manusia jgn sembang laa...
Cuti  kan... raya cina plak tuu... HARUS lah bersesak kenderaan...
Nak cari parking pon dah satu hal...
Masuk jer kat dalam indoor tu... kami dh disambut dgn si gajah biru yang comel ni...
anak² aku tu penakut ya amat...
Tgk lah rupe masing²...
Bila anak² aku dh tgk betapa hapening nyer kat dalam indoor tu...
ketapi bergerak atas kepala... ade bot berjalan-jalan atas kepala...
ketapi pusing²... kuda pusing²...
Aduhhhhh!!!! anak² aku dah bikin pusing...
sume dorang nak main! sume dorang nak!
Tapi sebab perut adalah kelapan yang amat sangat.. baik la pegi mengisi perut dulu...

Ok dah kenyang!!
Time tu berfoya-foya! 
Ibu n Ummi ditugaskan utk membeli tiket..
Papa jaga anak² yer...

Permainan pertama... adik dan Ammar jer boleh naik..
sebab dia ukur ketinggian...
kakak tak boleh naik.. terlebih tinggi...
kakak ape lagi.. dah dia tahu, dia tak leh naik.. menangis meraung-raung laa...
"Kakak nak naik ketapi!!! nak naik ketaapiiiii!!"
Jenuh aku pujuk²... itu lah jugak diraungkan nyer!!
padahal punya banyak mainan yang lain... 
boleh dia kata, dia dah tak blh nak main suma tu...

*gaya seorang anak 'drifter'*



Dah abis adik main, aku pon bawak la kakak naik benda kuda ni...
Aku pon kenalah naik.. sebab amik tiket yang pakage family...
Dina suke lahhh!!
Itu pon sementara berbaris nak tunggu giliran pon dia boleh buat peel tak sabar2...
Menguji kesabaran sungguh!
 

  
 *budak kuat nanges ni*

Lama jugak benda alah ni berpusing-pusing...

Ok lepas tu, nak pegi lah naik menatang lain...
udah nak kena menunggu satu hal... org punya lah ramai beratur!
nak berjalan ke tpt kejadian pon satu hal..
nak mencari laluan masuk ke mainan-mainan tu pon satu hal!
anak² aku ni bukan reti faham bahasa bawak bawak berjalan...
Dorang cepat jemu dan penat..
tambah² ni bujang aku tu.. bukan mau berjalan.. nak berdukung jer...
Jenuh lah aku...
Pastu jalan punya jalan, jumpalah tpt main keta langgar2 tu...
berbaris nak menunggu tu takde lah ramai sgt budak2..
Tapi disebabkan anak² aku tak suka menunggu, menjadi masalah kat situ...
Dina dah lepas ke depan.. yang adik kejap ke belakang.. kejap menjerit takmo duduk situ..
"olang lamaiiii tu ibuuuuuu!!!"
Padahal kalo adik tunggu kejap jer dah boleh masuk..
menunggu sementara nak abis yang tgh running tu jer...
Sudah nyer, dia dah meraung takmo masuk...
Aku tau ape sebab dia meraung tu... 'its time to nap'!
kakak jer lah yang masuk...
Kakak lak terkial kial nak main keta langgar tu...
tak tekan minyak mana keta nak jalan...
Aku dah menjerit-jerit kat luar dok suruh dia tekan minyak..
pastu bila keta dia tak gerak.. dah menangessss!!
Haduihhhhhhh!! penin kepala aku!

Pastu papa amik keputusan nak abiskan masa main kat tempat game kat atas tu jer..
Sebab anak² dia bukan peel mcm anak² org lain...
jadi dia malas nak dengar rengekan dan teriakan...
So, kami pon ikut jer lah...

Papa pegang Dina, aku dukung Adik....
Melaju jer 2 beranak tu ke depan..
Aku kat belakang dgn Ummi, jalan slowly jer lah sebab berat dukung si adik ni...
Then, Ummi nampak ade ketapi comel..
singgah kejap, bawak budak² tu...


Sampai kat atas, tgk papa n Dina tgh syok main race keta...
Dina pon mcm lah pandai sgt kan... beria-ia dia main...
Adik dr td yang monyok terus semangat bila tgk banyak mainan kat situ...
Papa pon melayan lah kerenah anak²...
Janji dorang tak nanges²...
eh..eh.. ibu pon tumpang 2 kaki yer....
hehehhe...


tgk! papa n ibu... mengalahkan anak²!!
anak² tah mana duduk nyer!

hehhehe.. takde kemana pon..
sini jer duduk nyer....
sebok asek nak main race keta.. walopon token dh abes!
  

Memang agak lama kami duk bersuka ria kat atas tu...
sampai adik surrender laa.. tak larat sangat lah tu dia...
Time nap dah terlewat... masa otw naik genting, org lain sume tido dalam keta,
adik tak tido.. dok main usik mengusik dgn kawan Ummi, kak long...
Bila dah terlebih time... meroyan laa tanyakan 'bantal' dia...
mana nak ada.. dok dalam keta!
Sudah nyer, sementara papa nak collect tiket game dia tu,
ibu bawak adik kluar dari tempat main² tu...
Ibu lepak depan tempat bowling... tempat org lalu lalang nak masuk ke tpt game...
Adik dah tak tahan sgt dah.. minta susu...
ibu pon bancuh susu sikit.. bagi baring atas riba...
mata dah kuyu gilerrr!!

Papa sampai, ajak turun n nak pegi minum...
dalam perjalanan nak ke tpt minum tu, 
adik dah lena selena lenanya atas dukungan ibu...
letih sesungguhnya!!

Usai minum, kami pon kluar lah nak balik...
papa g amik keta kat tpt parking,
ummi n kak long, sempat lagi bergambar dgn kingkong...
Dina haruslah penakut!
  
Ummi, Kak Long n Ammar
  
Sementara nak tunggu papa...
Ibu tersangat lah letih dukung budak 16 kilo ni...
adik atas riba ibu yang lena mmg tak sedar diri dah...
  
Wajah ceria ibu dan anak²!!
  

Turun bawah sampai lebih kurang jam 8 lebih...
mandi..mandi... aku siap² kan barang nak balik umh my bro kat Prima..
sebelum tu kami pegi makan secret recipe... husband Ummi melanjerr.. heheheh...

Then, terus chaloooo balik ke Prima Damansara...
Malam tu tido umh abang....





|
|
|

Comments

mrs.ecam said…
alahai...jeles...jeles...nk g genting jugokkkkkk
Anonymous said…
hey your blog design is very nice, neat and fresh and with updated content, make people feel peace and I always like browsing your site.

- Norman

Popular Posts