::KURSUS @DAMAI::

Aku masuk keje ari khamis...
Khamis petang lepas keje, aku hantar anak² balik kampung...
Jumaat pagi² subuh aku patah balik Penang...
Jam 11 pagi aku gerak ke Swiss Garden Resort & Spa, Damai Laut utk hadir kursus...
Pegi naik bas ramai² dgn staf opis aku...
Padahal jalan nak ke Swiss Garden tu sehala jer dgn umh aku kat kampung.
Bukan aku tak blh tunggu jer dorang kat umah, 
tapi sebab Hincek Somi kata nak datang amik nanti ari Ahad...
So, kenalah ikut cakap... 
Ok! sesampai jer terus terjah orang suh amikkan gambar mek!
ahaiii!

 
Tgk!!! 
Mek ala ala JLo gitu kannn.... hahahha!!
  

Di Swiss Garden tu memang agak panas...
Kami disambut dgn baik oleh staf2 hotel...
Then kami diberikan tuala yang sejuk... tuk lap2 kan muka bagi sejuk la kot kan...
Pastu bagi jus oren yang sejukkkk.... sukaaa!!!

  

Lepas register n amik kunci bilik.. kami pon pakat2 la gerak ke bilik masing2...
ruper nyer kat Swis Garden ni ade 2 wings...
Wing yang belakang tpt receptionist tu tak bape syok sebab view dia banyak ke hutan belantara.. hehe..
dan kalo nak turun ke erea pantai pon jalan tak bape elok dan pantai dia tak bape cantik..
Tapi kalo dapat bilik wing yang lagi satu,, best!!
sebab view dia menghala ke pantai dan air laut dia pon bersih kalo nak mandi...
Dan kami dapat bilik erea wing yang best tuh!
 
  

Lepak-lepak kejap... solat....
then kitaorg kena turun ke padang utk aktiviti sukan..
ade pertandingan bola tampar..
ala ala bola tampat pantai lah.. tapi we ols tak pakai la swimming sut! ahaks!
  
ini lah erea pantai yang besih tu,,,
belakang tu restoran, namanya 'The Gayam". 
kat situ tpt they ols buat aktiniti yang hapening setiap 2 kali seminggu..
ade BBQ, ade persembahan tarian dan lain2 persembahan.
  
Ok.. Aktiviti bola tampar dah bermula..
tapi ini team org lain.. team aku tak main lagi.. tapi aku pegi mencuba sesuatu yang baru..
  
Aktiviti achery!! (memanah)<-- kot la ade org tatau bahse inggeris kan...
pertama kali dalam hidup... yeayyy!!!
best tau!! suke mek!!!

Ok!! my team dah mula bermain!!
Kenal aku yg mana satu??
cari jer yang berbaju merah yang agak over2 acting sket tuh...
Team aku nama nya.. 'Kuda Kepang'...
1st half menang... masuk 2nd half kalah.... pemenang ikut kiraan mata akhir...
So, tak dapat lah kami nak masuk semi final.. kuang kuang kuang!
ape2 pon aku tetap enjoyceee gilerr!!!!
ilang stresss!!
Abis main.. dok lepak2 kejap buat 'ketupat'.. 
eh ade kejadian sebelum tu... 
salah sorang dari staf kami telah mengalami kecederaan masa tgh syok2 main bola tampar..
kaki dia terpeleot!! masa kejadian berlaku aku mmg ada dekat dgn dia..
mmg dengar bunyi sesuatu mcm meretak bunyi krukkk!!!! gitu... ngeriii...
pastu terus dia tak leh jalan... kami dok ingat kaki dia terseliuh jer...
rupe nyer, malam tu bawak gi Hospital Manjung, 3 tulang jari nyer retak!! egegegege!

Ok abes main bola tampar, kami pon naik atas utk makan malam!
Dinner kat Swiss Garden ni nak kata sedap sangat tu tak laa...
tapi boleh laa menembusi lohong tekak aku ni...
tapi utk disert memang banyak choice kauu!!
jenuh memilih milih...

Lepas makan, mcm biasa berkursus lahh... masa tu amat-amatlah terhad kan..
sume nak kalut2... berkejar-kejar ke sana sinun..
dah la bilik aku tu nunnnn di ujung doniaa..
berjalan pon jenuh nak kena melangkah besar2...
Usai mandi manda solat segala...
berjalan dgn pantas pulak ke dewan untuk sesi perasmian kursus...
masuk dalam dewan, mcm biasa.. pot pet pot pet oleh kami punyer dekan...
Tapi malam tu tak abis kat situ...
Kami ada lagi satu sesi yang mencabar...
meredah hutan di waktu malam!!!
mencabar ke tidak?

Ok.. ini gambar SELEPAS jungle walk tu...
Gambar sebelum atau semasa jungle walk, memang takde..
dah la dalam gelap... dalam hutan plak tu.. sape nak ngamik gambo?
kang tak pasal2 amik gambo bertiga, tup tup ade lak 'tambahan' lagi sorang kat belakang...
huhhuuu!! takuittt makcik haihhh!!
perasaan masa jungle walk tu... SYOK GILER!!!
Jungle nyer bukan jungle yang biasa2 mcm ladang getah tu tau!
ini ala ala naik bukit turun bukit laa...
jalan kecik.. berbatu-batu... ade pokok2 daun tajam...
pendek kata, objektif aktiviti tu nak tgk sejauh mana kami punya team work...
kami punya kerjasama dan tolong menolong dalam satu pasukan...
so far, alhamdulillah... di antara kami2 staf sokongan ni... 
memang takdak yang pentingkan diri sendiri...
masing2 nak tolong kawan masing2...
U olsss!!! dah lama aku tak buat aktiviti yang boleh keluarkan peluh secara haibat mcm tu taw!
kalo dulu masa kat poli, aku masuk Wataniah, rajin gak la duk naik turun gunung..
Tapi skang, dah ade 2 org 'askar wataniah' kat umah tu, mana lah nak ada dah aktiviti2 naik gunung..
org duk naik gunung aku ada laaaa!! hahahahahaha!!!

Ok!! abes satu episod sehari...
esok plak hari mencabar bagi aku...
aku kena instruc utk senamrobik!
jenuh aku nak mencari step... sebab dorang bgtau aku last minit...
dah la aku ni "SANGAT RAJIN" dok beraerobik kat umah!
So, Esok punya plan.. HANTAM SAJA LABUUU!!!
|
|
|

Comments

Popular Posts