::3 HARI 2 MALAM (part6)::

Malam tu aktiviti ialah berjalan kat Batu Feringghi nite market sampai patah pinggang, sakit tumit, lenguh kaki, sakit lutut.
Kenapa itu sume berlaku...
adalah, disebabkan ini...
Tengok betapa bahagia nya anak teruna saya berada di atas belakang saya. Ibu nya setengah mampos nak mengengdong... Bergilir-gilir kami laki bini dukung budak 16 kilo tu yer. Pelik sungguh perangai sopan santun anak teruna aku sorang ni. Dia memang tak suka berjalan. Nak berdukung!! "kaki Amat sakit!" katanya...
Oooo.. jadi kaki kamu sorang jer lah yang sakit... Pinggang ibu, kaki ibu ni, kamu tak kira? Drama King betul laa... anak sapa ni!!!???
Anak dara aku tu pulak memang behave, jalan pon menonong sorang2 ke depan. Jenuh papa dia pulak terjerit-jerit panggil dia suruh perlahan. Punya sakan berjalan, "Kaki kakak sakit kena kasut la ibu.."  sampai melecet kaki dia .. sian sungguh!


Selesai menjelajah ke seluruh pelusuk Nite Market tu. Kami laki bini pon surrender... Kami dulu melaju ke depan nak ke parking keta. Sebab dah tak sanggup nak berdukung si hero tu..
Dalam keta, aku usaha memujuk 2 beradik tu balik ke Apartment. Suh tido dengan Maktok.. uhhhh.. haram tak mau nyer depa. Padahal aku tahu, 2 beradik tu sangatlah keletihan.

Kami bercadang mau makan di Gurney saja. Nak pekena rojak techno.. Aku dah berangan dah nak makan rojak. Skali bila dah sampai, ujan pulak merintik. Si kakak dah tertido kat belakang. Bila sikejutkan, harus lah mengamuk sakan. Adik tak tido, tapi takmo turun keta.. Hah! buat dahhhh... buat dahhh... Aku dah hangenn dah ni... Perut aku melapar, WAJIB lah aku jadi KING KONG jelmaan utk membuat onar!! HUUwAaaarrGGHH!H!!!
dush!! dush!!
kena sorang sebijik.. fingsan... terus tido....
(aku kasik tarbiah dan piat sorang skali jer..)
Aku suh laki aku jer pegi temankan dorang sume makan. Sebab kalo aku pegi makan, mesti perut aku tak kenyang, dok pikir laki, pikir anak2 yang tak makan... Tapi nasib baik anak² aku minum susu sorang sebotol n makan biskut kat apartment sebelum keluar tu.
Tapi...

bila laki aku p makan, ade dia nak igt kat aku?? hurmmm... tah laa.. aku jugak yg bg msg suh dia bungkuskan aku ape2.. sbb perut aku dah lapar menendang nendang stage ke 10 dah!
Pastu dia boleh tny aku balik, nak makan ape? Haduii.. kang kalo aku mintak mcm2 kang bising pulak... malas nak pikir panjang, aku suh jer dia beli burger. Hurmm.. hari yang panjang.. aku mkn burger jer... kesian kan.. takpe.. takpe.. aku dok penang sampai umor 58 tahun.. insyaAllah, kalo tuan rojak techno tu idop lagi, sampai lah aku ke sana... hahahhahha!!

Ok! abis seketul burger, aku terlelap la pulak... laki aku, lepas hantar burger kat aku, p patah balik sambung makan. Bukan nak gilir2 dgn aku ke jaga anak2 dlm keta... heh! Pastu aku tersedar, dia ketuk cermin keta.. nak masuk.. Aku dah mamai plus tak cukup makan plus hangen tetibe laki aku ckp, dorang nak p karok la pulak.. huhuuhu!!
Memula mcm dah malas2 dah nak pegi.. aku cakap, kalo dia nak p karaoke, pegi lah sorang, aku duduk jer lah dalam keta. Tapi dia suh jugak aku ikut skali.. bawak budak2 ni... mcm tak biasa katanya.. hurmmm...
Sampai kat RedBox, kami pon pakat usung lah sorang satu 'henbeg' yang tak terjaga pon dari tido. Masuk RedBox, skali memenuh la pulak.. dengan harganya yg amat mencekik isi tulang.. Tah aku tak bape faham ape yg dorang sembangkan pasal harga² tu sume.. Last2 dorang bincang, tak jadi masuk.. huh! Legaaa... So, sudah nyer, balik la ke apartment masing2...
Lepas hantar we all, laki aku kluar balik... Dorang berhajat kengkonon nak ke Hard Rock ni laa.. pahadal masa tu jam dah pukul 1... Sudah nyer, dorang berposing maut jer lah kat hard rock tu... hehehe...




Ok, abis citer malam..
Hari dah siang.. Pepagi hari, family in-law aku dah bertolak balik.
Aku pulak, anak² dah menuntut janji nak mandi kolam.
Bawak turun skali lagi mandi kolam.
Usai mandi, aku bergegas kemas barang². Nasib la malam tu, MIL aku dah kemas sikit². MIL aku jugak yang tolong sidai kain baju aku pon. hehehehe... *tutup muka*
Lepas siap² sume, check out.. (sempat aku kebas selai tuala) eh.. eh.. takde salah nyer lah.. sebab aku bayar mahal ok.. Tuala tu pon, aku tak pasti mcm mana FIL aku boleh dapat. Tuan rumah bagi 4 helai jer tuala, FIL aku pegi dapatkan lagi 2 helai. Sedangkan, segala pengurusan Apartment tu bukan di bawak Sri Sayang. Sumenyer dibawah janggan tuan rumah tu. tatau mana dia cekau. hehheheh...

Ok, selesai check out ape sume, kami ke Bayu Emas apartment pulak nak menengok ape kes org² kat sana. Dah siap ke belum.
Sesampai, dorang dah bersiap packing barang masuk keta. Pastu katanya, mau singgah di Hard Rock Shop. Nak beli survenior... Ok! We all folow jer. Seberang jalan jer pon.
Mereka di Shop, kami berpanasan mau mengambil gambar. Sebab semalam kan aku tak join the party. Duit aku tak laku kat Hard Rock Shop tu, jadinya aku takde nak lama-lama kat situ. hehehhe...
Panas lit lit yer kat Penang... sangaaaaaatttttttttt panas!!!
tu pon tak kesudahan kami dok posing kat gitar ni... heheheh...
Anak² saya yang comelll!!!
Baju murahan jer tuh.. beli kat expo...
sluar, bundle laaa... ape lagi... (adoii.. bila saya mau buat entry baju² bundle ni yer)

Abis berposing kat depan Hard Rock, kami pon ke tempat yang mereka sangat nak pegi bila turun Penang ni. Pasar Chowrasta. Nak beli jeruk katanya. Hah jom!!
kali ni ai turun yer... Laki ai jaga anak² dalam keta. Ketidoran 2 beradik tu...

Terliur tgk jeruk² ni. Aku yang jarang² sampai ke sini pon, tak lepas peluang membeli. Tapi idok ler banyak. Sikit² jer.. beli 5 ringgit pon dah banyak dah. Abis membeli, kami pekena cendol plak kat tepi tu... sangat lah heavennnn!!!
Ok SIAPPPPP!!!
seterusnya.. kami menyeberang jambatan...
NASI KETAM!!! HERE WE COME!!!

Comments

Popular Posts