::3 HARI 2 MALAM (part5)::

Banyak nau part part citer kali ni...
Padahal 3 hari jer.. part nyer mcm seminggu...
hehehhe.. citer nyer tak banyak mana.. sebab gambar jer lebih kan..
Itu yang ber part part jadi nyer...

OK dari Plaza Gurney kami zassss ke tempat laksa tepi laut tu. Erea mana? ermm.. lepas Tanjung Bungah kot... Ade yang tempat boleh makan laksa, dan mandi laut jugak.
Aku order laksa 10 mangkuk!! mcm tak percaya. Tapi percayalah.. Abis ok!. Anak2 aku sorang semangkuk. Sebab dorang ni mmg hantu laksa.

Jangan nak keji.. Aku tau muka aku dah makan hantu laut! berminyak mcm haper jer lagi.. DAH!! malas aku nak amik tau!

Dua orang hero kecik ni dok ushar jer org mandi laut. Dok bagi hint nak mandi. Aku tak bagi. sebab baju tak bawak.
Sedang kami mak mak ni dok sembang².. layan laksa petang².. skali hero si baju kuning tu buat aksi lempar kosi ke bawah! Alahaiiii.. nasib la takde org deting kat bawah tu.Kalo tak free jer kau kena lemparan kosi maut. Ummi nyer ape lagi.. berpiat piat la bagi... kesiannnnn kat dia...

Habis tau laksa semangkuk tu kat dia... lapar atau suka.. itu tak pasti.. hehehhee...
Tapi takmo duk kat meja, nak makan tepi tu jugak, sambil2 tgk keindahan pantai kot... layan kan jer lah.. dari mengamuk...
Abis makan, kami pun turun ke tepi pantai.. Asal nyer cuma nak amik gambar tepi batu batan tu.. tapi lain yang jadi...
Bunga bunga nak mandi laut.. purak purak jatuh dan basah... hadoiiiii!! wahai anakkk.. main drama jugak korang yer...
Ape aku nak buat? ikut kan jer lah kehendak mereka.. Bukak baju, bogel lah kau.. yang si lelaki tu lah.. lantak lah.. Si kakak nasib baik pakai spender.. Sebab kalo sblm2 ni, dia mana mau pakai spender kalo pakai suar jeans. Itu pon bernasib baik jer lah... Pakai spender lah mandi laut...

Adooii.. anak sapa lah ni kan??
Puas ati sungguh la dua beradik ni dapat main air laut.
ibu??
Hurmmm.. jadi pegawai laut tepi pantai...
... dan model gemuk jugak....

Perasan cantik la sangat... padahal gemuk tak terkata...
Sila jangan tegur pada perut saya, baju saya yang bersalah sebab telah menjadikan aku nampak spt mengandung!! :(
*salahkan baju jugak.. diri sendiri lansung tak besalah.. panggggg satu kali!!*
Kempis kan sket...

ANAK ANAK!!!! SUDDDDAAAAAHHHH!!!!
JOM BALIKKKKKK!!!!

takmo balik kauuu!! 
jenuh memujuk aku ni... aku pujuk pujuk gak ajak balik...
bagi umpan kata nak balik rumah kita mandi kolam...
Yeayyyy!!!
ok legaaa...
Sampai kat aprtment, kakak awal² dah siap tuntut janji..
belom sampai pintu umh lagi, dalam lif... "ibu jgn tipu kakak kata nak mandi kolam..."
"iyer... iyerr... ibu tak tipu..." **%*$^%^%^^%^%* huhu!!!
masuk umh, kelam kelibut amik baju mandi masing2... 
ku turutkan jua...
Mak tok menggeleng panjang tgk cucu cucu nyer peel...
turun bawah, pengawal kolam tu ckp, kolam dh nak tutup pukul 7..
aku tgk jam 3 minit lagi pukul 7.. tapi masih ramai budak2 dok mandi...
Aku ckp kat pak guard tu.. "kejap jer.. sian kat budak2 ni.. "
tgk2 anak aku dh terjun siap dah dalam kolam...

mengecik jer aku tgk kolam ni..
ahh.. lantak lah.. janji anak2 aku dapat mandi... 
tunaikan janji aku pada dorang... bukan depa kesahkan sgt pon kolam tu kecik ke besar...
Tapi kesian, tak leh nak mandi lelama... sebab kolam tu dh nak tutup.. dorang nak letak klorin...
Aku janji ngan anak² esok pagi, bangun awal, kita mandi lagi...
Jenuh jugak nak memujuk...
Tapi dorang berlembut jugak mau naik kedaratan, setelah aku ckp..
"malam ni, ummi nak bawak kita jalan2 lagi.. esok pagi, kita mandi kolam lagi ehh..."
*ummi tu my fren yg dtg tu lah... dia rajin memujuk dan melayan anak² aku especially Si Kakak... sbb tu dia akan ingat siapa Ummi...*
....UMMI & IBU...

Comments

Popular Posts