::3 HARI 2 MALAM (part1)::

KAMI BERSAMA KEMBALI...
itu lah agak nyer "keyword" yang sesuai utk Cuti² 3D2N kami kali ini..
Tempat percutian, kami tak banyak kerenah... Penang pon Penang lah...
Walaupon Penang menyesak mengalahkan KeyYel!!
Tapi Penang jua tetap kami jelajahi.. Ceewaaahhhh....

Mereka penah datang Penang dulu dulu...
Lepas tu kami pulak ke KL utk bersama mereka...
Cuti kali ini, dorang datang kembali, utk bersama kami..
Dan membawa kawan-kawan yang baru...
Aku sukaaaaaa!!!

Tapi kali ni lain sket, aku suh dorang singgah umah aku dulu sebelum kami sama-sama bergerak ke Penang. Aku dengan sepenuh tenaga dan usaha, memasak untuk santapan tengahhari... Aku tak pandai masak, yang simple² mcm ni boleh laa....

1:= Siput Sedut (belitung) masak lemak cili api Lala Hot dengan nenas.
2:= Sambal tumis udang dan petai mengancam
3:= Masak lemak putih sayur campur sweet Lala...
4:= Ikan bebek bersambal Lala Power
5:= Ulam timun dan sambal belacan Cek Lala

Sampai umah cek lala dalam keadaaan kelaparan yang teramat, makan pon tak pandang belakang dah!!
Takpe u ols.. makan lah.. itu jer rezeki yang kita ada ari ni..

Lebih kurang jam 3 gitu, kami pon bergerak ke Penang.
mengikut plan, dorang nak pegi naik feri.. balik nanti ikut jambatan...
My Lucky kata, jalan di Penang banyak tutup sebab hari Wesak. Tapi kami meredah jugak sebab kami ni failed jalan-jalan kat Penang... Sudah nyer, kami memang stuck kat jalan jem sampai nak dekat pukul 7!!!
Pusing sana, jem, pusing sini, tutup! Aduyaiiiii...
Ponekkk!!!

Dah senja baru kami sampai tempat penginapan...
Kami stay di Sri Sayang Apartment
Tapi kengkawan aku tu, stay kat Bayu Emas Apartment. Kami lambat booking, itu yang tak dapat nak stay wit them. Cuti panjang plak kan.. harus lah meramai umat maknosia...
Kenapa aku amik aprtment?
Sebab My Lucky menginvite family dan parents nyer jugak ke Penang. Sebab tu kami pilih aprtment sebagai tempat utk kami stay. Harganya korang jgn tanya lah.. cuti-cuti umum sebegini harus lah mahal mencekik!! Tapi takpe, skali skala nak bersama kaluarga. Nak pulak, mereka baru nak memulihkan keadaan...

Tak ingat plak aku apartment ni ade bape tingkat. Yang pasti, kami dapat tingkat 7! Aku amik aprtment ni melalui agency, Seaview Agency yang beli lot rumah kat Sri Sayang ni. Sebab kalo ikukan Sri Sayang punya, memang dah full. Nasib baik la ade agency ni. Walaopon agak mahal sikit, tapi aprtment ni full furnish. So, agak berbaloi disitu.

(gambar² ni sume aku amik masa dah nak balik dah. Sebab masa awal² sampai aritu, tak sempat dan lupa pon sama.)
Ruang tamu dan hall. Tv siap ade decoder astro. Kalo kita bawak kad astro sendiri pon boleh.. boleh tengok cenel-cenel fav. Alahhh.. tapi namanya pon nak bercuti.. kalo mau duduk bilik saja tgk tv, baik balik!! yer dak?? hheheh...

Bilik Utama

Bilik kedua.

full Kitchen. Ade dapo, leh masak², washing mesin, peti sejuk, microwave, pot air panas. Aku plak, makanan² yang aku masak kat umah, yang tak abis tu sume aku angkut bawak mai aprtment. Panaskan kat microwave. Suh Lucky aku p beli nasi kat kedai mamak, jamu femily in-law aku dengan makanan² tu sume.. hehhehe..
Apartment kami betul² berhadapan dengan Rasa Sayang Beach Resort & Spa.
Dari tingkat 7.. dah nampak pool.. anak² aku dok menuntut janji nak mandi pool!


Lepak lepak kejap.. borak² ngan family in-law... makan-makan...
Kami pon memulakan aktiviti malam pertama...
Mereka-mereka itu nak makan ikan bakar katanya...
Ok.. mcm biasa.. sambung kendian... hiksss!!!

Comments

Popular Posts