::BILA ANAK ANDA LAHIR PADA TAHUN MELLENIUM::

Aku pasti bukan anak² aku saja... 
Anak² orang lain yang lahir tahun 2000 pasti kayak gini perilakunya...
Baru umo setahun jagung rebus, sudah celik komputer...
Tak caya, mari tengok!!

Ini anak bujang saya yang berumur 3 tahun 6 bulan...
Bulan 12 ni genap umo 4 tahun!
Dah pandai u olss.. main game kat laptop...
Sebelum ni dia cuma tengok kakak dia main jer.. tapi agak nyer tak boleh tahannnn...
Dia pon tak lepas peluang nak mencuba...
Memula dulu aku pon mcm tak bagi jer dorang nak pakai lappy ni...
Yer la kaoo.. nak dapat seketul ni pon, jenuh aku telan ayer liuq taw!!
Mengkalau rosak? Gimana?? 
idok aku teroyakkk ayor mate darah??
Tapi bila aku pikir-pikir kan.. ini utk perkembangan otak anak² aku jugak...
Dorang semakin membesar... So, aku redho jer lah depa pakai lappy...
Tapi aku tetap memantau pergerakkan tangan tangan ganas ni..
Bukan boleh percaya sangat...
"papaaaa!! don't disturb me laaaa!!! i want to focus thisss!!!"
Ajer nyer yer anak aku spekang!! hahahahah!!

Cewahhhhh.... mengiring plak!!!

Mentang² ibu nak amik gambo kan.. posing baekkk kamu yerr!!

ABes citer adik.. Citer Si kakak nyer pulak...
Asal nyer kakak ni aku bagi dia pakai Lappy sebab aku nak suh dia duk dendiam...
Tak kacau aku kat dapo...
Aku bukak Microstf Word, bagi dia taip² huruf yang dia ingat...
Aku jerit dari dapo huruf² then dia taip...
Memula tu soronok laa... Aterr dah lelama.. boring lah kawan.. tak adventure lansung!!
Dia minta nak main game....
Nasib la dalam My DD ade Game yang easy tuk bebudak...
Aku install masuk, then ajar dia cemane main...
Alhamdulillah.. anak² aku ni, jenis yang mudah ingat... Tapi tatau la pulak kot depa senang ingat tang benda-benda yang depa suka jer...
Aku pon bila free, bila berukband aku tu slow nak mampos,
suka lah dok main game dalam lappy ni...
Then bebudak ni dok tengok... lepas tu, bila dah dpt kat depa, nak try n error laah!!

Ini kakak yang asyik laa ralit depan lappy tu... Tu nak main game la tu...
Ini yang suka pakai lappy, senang diangkut kemana saja... 
Agak² line BB slow kat sini, angkut pindah ke sana, 
kalo slow gak lagi, angkut lagi pindah ke sinun...
Gitu lah sampai kesudah...

Kakak.. ape kamu main tu sampai ternganga mulot nyerr...

oOOoOoo... ini keje kamu yerrr!!! 
Sape ajar main benda alah ni??? sampai ternganga mulut mulut!
Macamlah kamu tu pandai sangat....
OK dah!!! ibu plakkkkk!!!

Tv kat depan tu dok terpasang phdc, adik dok layan...
Kang kakak boring, adik plak layan lappy, kakak layan tv...
Camtu lah dorang hari-hari...
Kadang tu, sampai berebut-rebut kita ni ngan drg nak pakai lappy...
Tapi kalo dorang berdua dah start berebut-rebut siap pukul-pukul...
OK ENOUGH!!!!
ibu amik lappy.. tutup! then simpan balik dalam beg. Sape pon tak yah pakai!!
 Hurmm... ini baru umo 4 tahun sama 5 tahun...
Kalo 5 tahun akan datang??
cemane lah agak nyer kannn??

Comments

Unknown said…
baru jek citer pasal iskandar pandai main game aritue kat lappy muahahahaha..... sama je lah anak anak kita yer...advance sungguh...haku tiga tahun sibuk nak main pasiaq jek...
ceklala said…
hehhehe.. kak mah.. betui betui... umoq 3 tahun kita dulu, dok main korek pasiaq...
Depa umo 3 tahun, dah tekan-tekan komputer!

Popular Posts