::LEGA LAH SIKIT::

Hari ni, anak² dah dihantar ke pengasuh baru...
Harap² dorang ok dengan 'makcik' yang baru ni...
yang ni panggil 'makcik'..
NO MAMA! NO MAK! NO EMAK! or etc...

kakak sampai takmo pegi skolah sebab nak jumpa dgn makcik...
Lagipon semalam kami ikut Apak nyer main bowling sampai pukul 1 pagi!!
Awal² lagi kakak dah sound aku..
"esok kakak takmau p skolah la ibu.. nanti kakak mengantuk.."

IYOOOLahhh!!

Dalam perjalanan ke rumah makcik.. banyak benda yang aku pesan kat anak² aku...
"kakak jgn gaduh dgn adik..."
"kakak jgn pukul adik..."
"Kalo nak ape² minta kat makcik..."
"Adik.. nak kencing ke, nak berak ke, bagitau kat makcik tau!"
...................
mcm-mcm lah yang aku pesan...
Bukan ape, dgn pengasuh yang lama, anak-anak aku dah biasa..
lama dorang duduk dgn dia..
ini pertama kali aku nak tukar pengasuh selama hampir 5 tahun dgn pengasuh lama..
Takut yang baru ni nanti dorang takut-takut nak bersuara... 
kakak hopefully tgk dia ok.. mungkin sebab dah sekolah n dia dah berani...
Adik jer, memula.. takmo masuk rumah org tu...
Pastu aku dukung.. n pujuk² sket.. dah ok..
pastu makcik tu pulak pasang canel fav depa.. PHDC...
terus lah melekat.. 

InsyaAllah.. aku harap pengasuh kali ni tak banyak masalah...
Sebab aku jenis yang tak banyak kerenah...
Kalo org tak cari masalah dgn aku, aku takkan mulakan...
Cuma pengasuh yang baru ni dok ulang ayat yang sama dkt aku beberapa kali..
"Saya jenis yang tak berkira... janji percayakan saya..."

Pengasuh lama??
hurrmmm... banyak kesah nyer bila aku nak hantar anak² kat org lain..
Semalam sampai ke tengah malam aku masih terima sms dari dia...
mcm-mcm drama yang dia buat... aku tak layan pon... MALAS!!!


Comments

Nieza Ishak said…
biarkan diooo
abaikan jerwwwww
ceklala said…
Nieza:: mmg pon.. aku lantak kan jer.. pagi ni pon dia sms lagi kat aku.. minta maaf... suh aku anta balik anak2 kat dia.. aku ckp, dh puas dia dok kata kat kami laki bini smlm, ari ni nak minta maaf, nak suh antaq anak balik.. sori laaa!!

Popular Posts