::LAGENDA BUDAK SETAN::

  Sebuah filem epik cinta agung yang tiada tandingan...
Watak Akasyah (Farid Kamil) yang menampilkan dengan wajah serta gaya yang sangat macho, mampu membuatkan mata aku tak berkedip utk terus menghayati watak Akasyah. Pelakon wanita genit kegemaran aku yang memegang watak sebagai Ayu (lisa Surihani), memang tak dapat nafikan bertapa comel nyer beliau dalam filem ni. Aktor hensem bermata sepet, Que Haidar memainkan peranan sebagai Azmi (suami Ayu) memang sangat² berkesan watak beliau. Aku jadi mcm geram bila tengok scene Azmi pukul Ayu, Sangat emosi aku waktu.. menanges kauu!!!
Aku tak pandai nak buat review pasal filem ni. Tapi aku sarankan, korang pegilah tengok! Tak rugi!! 
Pada peminat filem cinta, ini lah masanya... Aku sangat suka suasana dalam filem ni, tempat lokasi, gambar, semua membuatkan aku terbuai sepeti melayar bersama Akasyah dan Ayu...
Tapi agak spoil, bila pelakon baru (Shiqin Kamal) membawa watak Ayu yang berubah wajah. Lakonannya agak kaku tapi nasib la suara yang dipakai ialah suara Lisa Surihani. Kalu suara dia yang sebenar, tak tahu lah mcm mana agak nyer kan? ehheheh.. jgn marah yer... komen ikhlas ni. 
Sebenarnya, aku mengharapkan Fazura sebagai ganti Shikin Kamal tu.. Rupanya tak.. Fazura membawa watak sebagai Katrine. Kalo korang peminat Ahadiat Akashah, mesti korang igt ade satu novel dari beliau yang bertajuk 'Katrine' (lebih kurang la). Tapi aku tak bape pasti, novel Katrine tu berkait tak dengan Lagenda bUdak Setan ni.

Ok! Dari 10 aku kasik 9 bintang!!! ngeee...

untuk tatapan anda...
 Terimalah...

Bila cinta kini.
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkanku

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Ternyata memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Uuu...
Dalam harapan

Comments

Popular Posts