::DARI DAPUR CEK LALA (DDCL)::

Alamak! mcm produk DCL lak plak!!
kikikikikikikikik!
Alahhh... bukan Makcik Rehan sorang boleh DDMR...
Cek LaLa pon terhengin jugak nak ber DDCL... walaupun dapur gas aku jarang perasap.... Sebab aku ni idok ler reti mana nak masak... Masak pon yang biasa-biasa ajaaaa... Tapi kalo skali skala, tekak nak makan makanan sendiri... aku bedal jerr.. selongkar ape yang ade.. Maka akan bermulalah 'resepi eksperimen' aku...
Kalo anak2 takmo makan.. aku paksa bapak nyer makan.. kalo bapak nyer pon takmo makan, aku jugak lah yang kena telan.. Agak-agak dah tak boleh sumbat, aku kasik tong sampah makan!

Ini diantara berjuta resepi eksperimen yang dah aku buat...*percayalah sgt korang!*
Ke  memang org dh penah buat? Aku jer baru hegeh-hegeh nak buat....
Resepi eksperimen kali ni aku bagi nama 
"Pita Kebab Cek LaLa" <--- Kellllesss!

Bahan-bahan nyer.....


- Daging ayam cincang (cap Saudi) yang dah pon aku masak.. (hahah!)
Korang nak ke resepi nyer?
Aku ni masak mcm main pondok-pondok masa kecik dulu...
Asal boleh jer aku campak... Kang kalo tak menjadi, korang jgn salahkan Cek LaLaNadiaPatrova ni plak ehhh..
- Ayam cincang tu, goreng dulu bagi masak. ketepikan...
- Tumis Bawang besar (hiris dadu)
- Campak lah sayur mayur korang.. (Aku letak kobis, dgn timun dadu)
- masukkan ayam
- tuang lah sos tomato & sos cili sesedap rasa...
Dah siap....
Ini bentuk roti pita nyer...
Bagi la panas dikit.. Sebab baru kluar dari peti es kan...
*jgn tiru aksi ini dirumah!*
Keji ke tidak?
hehehehehhe...

Pastu masukkan ayam tadi..
Tapi masih tak mavlesss kalo takde mayonis kan???

Hah!!! Menjejesssss ke tidak???

Sedappppp!!!! 
Lebih sedap dari yang kat pasar malam!!!
Aku makan sorang jerrr...
Sebab anak2 aku tak reti makan benda pelik2 ni...
Budak Mamat yang suka mencuba makanan ni, ari tu moody plak... terus merajuk takmo makan... Akhirnya.. ibu dia yang tukang abiskan...

Comments

MR said…
hehehehe... DDMR pon main tabuh sukahati jer ila wehh... janji buleh masuk perut tong deram aku nih. hihihi

eh, pasni hang leh niaga pasor mlm plak! hahaha
Anonymous said…
pos la seketul kt KD ni ha! :P

Popular Posts