::CERITA TENTANG AKU::

Semalam (isnin) aku EL...
Kenapa? Sebab aku kelewatan bangun...
Penat.. balik dari Ipoh malam tu...
Laki aku pon lewat bangun.. tapi dia tetap gak p keje, sebab ade kelas... hehehhe
Bila dah lewat bangun, bagi sms kat Bos, 
aku pon bergolek lah balik atas katil bersama anak-anak...
wahhhh!! syok tido nehhhh....
Ngan dina pon tak pegi skolah... hahaha.. bagus punya Mak!

Sedor2 bangun, jam pukul 11.45 pagi.. huuhuhuu... Penin kepala...
Aku bangun, mandi2.. basuh pinggan.. kemas2 umah sket... 
pastu ajak budak2 ni kluar cari nasi...
nak beli lauk murah??
masuk lah ke Cafe USM...
Beli lauk 3 macam + nasi + teh o ais & sirap bandung= RM9.. 
balik umah, makan...
Abis makan, sidai baju yg basuh 2 ari lepas... basuh tudung (tudung aku ske kumpul2 dan agak2 dah takde tudung nak pakai, baru aku basuh.. Basuh dgn tangan tau! sayang lerr tudung masuk mesin...)
Dah setel sume, tarik bakul baju sesi ke 2... 
Lipat baju sambil layan fb...
Blog tak apdet jugak! heehehhehe....

Abis melipat, sedang elok lah pukul 5...
Aku ade sukan jabatan pulak... semalam perasmian nyer.. ade Senamrobik...
Aku bawak bebudak ni, anto ke apak nyer.. aku pegi padang, meloncat-loncat bererobik....
Dalam ujan kau bererobik!! Gilooo...
Itu pon sempat dorang buat tarik tali satu round...
Pastu Ujan dah melebat.. so, cancel tarik tali... SELAMATTT!!!!

Balik dari erobik, gigih plak aku memasak utk makan malam...
Sebab malam tu aku ade badminton pulak....
Aku takde lah masak ape pon, aku panas jer lauk yg beli tgh hari tu.. tumis taugeh kicap...
Pastu aku goreng telur dadar.. (korang, pukul telur dadar dgn mayonis, pastu goreng... sedap tauu!!! rasa lemak-lemak gitu...)
dengan harapan, aku akan tinggalkan anak² dekat Lucky dgn perut yg sudah kenyang...
Tapi, Lucky aku nak p main bowling lah plakkk!! Gerammmmm betul tau!
Padahal, aku dah bagitau dah, aku ade game malam tu...
Malas nak bertekak.. (aku dah jadi mcm tu dah skang.. MALAS NAK BISING²... kalo marah, aku akan cakap skali jer.. pastu dah! AKU AKAN DIAM! Tak macam dulu... selagi tak penat, pot pet pot pet jer lah...)
Aku terpaksa lah angkut dorang ke court badminton malam tadi. Dalam hujan plak tu! Tapi court badminton tu tak kena ujan lah.. dalam dewan...
Nasib baik, bebudak ni bahave plak.. 
Yer.. mane tak nyer... 
dapat reket badminton sorang satu.. shuttle barai sorang satu.. behave laaa!
Memang jahanam la reket apak dorang... hehehhe..
Ape nak buat.. aku nak bagi dorang behave, terpaksa lah bagi main jugak...
Ade jugak penyokong... aku tengah main, dengar lah suara Dina dok jerit².. "ibu! ibu! ibu!"
hahahhahha.. padahal.. ibu main tahaper haper...
Thanks pade kengkawan yang tolong jaga anak² aku semalam...

Petang ni ade lagi.. Netball plak.. n maybe sambungan tarik tali yg semalam...
Malam, badminton lagi.. 
Tapi akan aku pastikan Lucky ku tak pegi men bowling dah malam ini...
awak kena jaga anak lah yang... bagi lah peluang kat vini awak ni nak kuwushhh....
Ini pon dah ramai tegur I dah nampak kecik sket taw!!
U tak syuker ke Yang??
I Syukerrrr taw.....






Comments

Popular Posts