::HOME SWEET HOME::

Entry raya ke 10!
hahhahaaa.. kelam kabut tahapa hapa jer entry raya aku ni kan?
Lantak lah situ.. kalo aku tak buat camni kang, terbiar sepi jer blog aku ni...
Nak update citer raya betul2 pon, gambar2 nan tiada dalam simpanan...
Gambar2 masa raya pertama, sume ade dalam camera adik ipar aku..
Camera baru kaedah nyer...
Jadi, aku kena lah tunggu kesudian tulus ikhlas beliau menempek semua gambar2 tu dalam Fesbuk..
Kalo ade, merasa lah korang tgk jelitawan-jelitawan terkemuka dari Ipoh bergaya bawah pokok senduk..
Kalo takde, tgk jer lah gambar ape yang ade nanti...

Home Sweet Home yer...
Aku dah ade kat umah ni.. Dari siang tadi dok berkesah dgn rumah, kain baju, sampah sarap, rumput rumpai.. Segala sudut aku menyapu.. 
Letih tu takde la letih mana sangat.. tapi disebabkan aku ni masih dalam keadaan kesihatan yang kurang memuaskan, jadinya tahap kerajinan tu tak mencapai peratusan 100% lah...
Aku masih batuk2.. kung! kung! kung! sore troat.. suara serak-serak basah manja gitu... sapa call aku, mesti ingat aku nak manja-manja baru bangun tido... Pooodahhhhh!!
Batuk kalo terus kluar isi 'cendol' ni takpe gak.. masalah nak mengeluarkan 'cendol' nilah mcm nak pecah anak tekak aku punya teran.. siksa tauuu!!!

Kain baju dalam bilik tengah tu dah mcm tempat beg kargo.... 
beg2 balik dari kampung, masih penuh dengan baju, belum lagi ku punggah-punggah...
nak melipat?? tunggu lah lain tawon.. tak larat dah ni.. PENAT!
Baju2 keje nak pakai esok pon aku tatau mana duduk nyer...
Jenuh nak korek-korek bakul nanti ni... duh!!
Kat ruang tamu ni pon.. Ya Amponnnnnnnnnnn!!!
bebudak ni buat sepah!!!
mcm menjaga 10 org budak main dengan bebudak berdua ni.. penat aku nak bebel2 kat dorang!
Dah aku takdak suara, lagi mau nak jerit2 kat depa... Haduiiiiiii!! PENIN!!

Dari tadi, entry aku takde yang bermanfaat...
Dok membebel-bebel, merapu tah hapa hapa...
Biasa lah.. aku ni kan suka membebel.. nak bebel betul2, suara takdak..
bebel lah kat blog.. tak yah kluarkan suara.. type jer ape yang terlintas difikiran...

Kejap lah... aku nak upload gambar dari hp cokia kasik masuk disk drive..
esok, kalo takde keje, blh aku upload banyak2 gambar dlm fb...
Nak buat kat umah ni, slow nyer memang lah sangat menjahanam!
kat opis jugak melajuuuuuu... hehhehe..

OK lah yerr!!
Adiosss Amigosss!
SALAMMMMMMMMMMMMM!!

Comments

Popular Posts