::MASIH RAYA PERTAMA::

Tengah hari dihari raya pertama, turbo merah PEJ tak jadi membelah highway menuju ke exit Changkat Jering nak balik ke Trong. Tapi bawak balik NEO hitam kepunyaan adik ipar ku.. Speed 130-160... sebab sume ahli lembaga dalam keta tido sampai teleng-teleng kepala.. Sapa yang drive??
Wanita berbaju kurung hijau, bersunglass LV seploh hengget...
Bersemangat sungguh aku nak balik ke Trong tau.. Sejam jer dah sampai kampung. Sampai-sampai terus terjah Mak n Abah.. umah dah agak lengang.. Mungkin sebab tengah hari.. Baru lepas sembahyang Jumaat pulak tu... Dan salam-salam Mah Abah, aku sekeluarga berjalan kaki menuju ke rumah Pakcik aku diseberang jalan.. Sebab adik-adik beradik ku yang lain sume tengah beraya kat sana..
Adik beradik aku, kecuali family kakak aku yang sulung jer takde. Yang lain sume ade... Sempat lah kami bercerita, makan-makan, gelak-gelak, sembang-sembang...
Mak aku buat mee rebus tulang..
Abah Buat Nasi beriani....
Ade rendang daging, rendang ayam dan rendang udang....
Ketupat palas.. ketupat nasi....
Petang tu, selesai tolong Mak basuh pinggan, gelas sket2.. (jari Mak abis melecur sebab kena wap air panas rebusan daging).. aku pon dengan berat hati, pulang lah semula ke Ipoh... Sebab kami dapat tahu, malam tu, ade makan-makan FREE utk semua ahli keluarga... Apa lagi.. Lucky ku, drive much as we can, but still safely... Ahahahhahahha!! ape punya ayat daaaa....

Sampai Ipoh, siap-siap... pegi lah ke tempat yang dituju....
Selesai makan udang, sotong, siput, berBBQ, berstimboat sgala... 'EAT AS MUCH AS U CAN!'
Mereka telah membuat agenda menserakkan tekak..
Owhh... jumlah bayaran makan kat MovenPeak tu adalah sebanyak RM1900++
Motif saya bagitahu?? ermm.. takde motif sebenar...
skali lagi...
'EAT AS MUCH AS U CAN!' (tema MovenPEak tu..)

Pegi ngetest suara kat Tower Regency, Ipoh
dekat erea-erea Greentown tu jugak lahhh... Satu hall KTV tu kami punya.. Takda sapa pon tau!! penuh dengan anak beranak kaum kerabat family kami jer...
 Mama & papa mertua ku, tak join the party.. bukan tempat utk mereka... hehhe.. begitu juga dengan other family members yang lain.. Cuma yang ada hanak2 gedik... ceria-ceria rebina jer yang sanggup melangut kat situ.. Anak2 aku memang suke sangat laa.. tambah2 si Dina tu.. 
Lucky aku, sebok dok menekan-nekan remote.. konon2 nak cari lagu lah.. Aik?? mau nyanyi kah beliau??
Aku, dok jer lah kat belakang... tengok gelagat hanak-hanak...
Tapi tetibe, eh.. eh.. kluar plak lagu Tiada Lagi version Mayangsari...
Sume pakat tolak mic, hang bagi aku, aku bagi kat hang, sume takmo nyanyi... sebab tak reti lagu tu...
And last... BAK SINI MIC TU!!!
ceewahhhhh... sape ke lagi yang nak enterpremmmm...
Harus lahhhh khennnn.....
ahahahahahh!!

Lepas tu, terus la.. turut menurut...
Dari bapak orang, sampai ke mak buyung, sampai lah anak2 kecik...
sume pakat nyanyi.. sampai serak suara...
Tapi kan, ade orang tu, tiba-tiba dari depan tv tu terus bangun nyorok kat meja belakang.. Ingat kan nak isap okok, rupe nyer nak nyanyi... hehehhehe.. nyorok ehhh...
Macam berzanji jer yang...
hehehhehe....
Tak lama pon aku dekat karoks tu.. penin kepala la tiba-tiba....
Aku kluar cari toilet, pastu suh anak-anak aku panggil Apak nyer balik...
Pukul 12 dah sampai kat umah.... Terus kebabOOmmm!!


Comments

Popular Posts