::KARANGAN CINTA MONYET u'UH A'AH::

Aku dok teringat kat org lain.. tapi kenapa org lain yang aku mimpikan?
haahahahaahha!! 
BONGOK nyer stetment!!
Stetment nak kena jerut dengan Lucky nama nya....

Hehheheh.. Takde lah Yang...
Betul.. I takde ape² perasaan pon skang ni...
Cuma teringat kesah² lalu... kesah² masa cinta monyet u'uh-a'ah kat sekolah dulu ni hah...

Sejak² aku 'jumpa-jumpaan' dengan kawan² sekolah kat FB ni, memang banyak sangat kenangan yang di rewind kan balik... hehehheh.. Sekali ingat memang sangat kelakar!!
2 kali ingat.. memang SUMPAH aku tak moh ulang untuk kali ke 3!!
Itu ler.. abah anto g skolah suh belajar, aku gatai nak cari laki...
Org tak ngorat aku, aku ngorat orang! hahahahha!!

**********************diulang cerita*********************

Mamat tu sangat cumel di mata aku...
Dulu aku suke la lelaki ala ala baby face ni.. Soooooo cuteee!!!
Aku ni gaya pompuan perkasa, sapa nak ngorat?
Tengok gaya berjalan pon org dah takut...
Tapi aku suka sangat tengok sorang Mamat baby face kat sekolah masa tu.
Dia ade geng.. geng² dia sume budak jantans... 
bebudak geng dia sume kelas budak² jantans yang ganas...
Tapi dia, aku tgk idak lah mengganas pon.. walaupun badan dia agak perkasa...
Muka pon sweet jer... Putih.. bersih.. suci jer muka.. hehehehe... GATAL kan?

Hari² tiap kali waktu rehat, aku suka ushar dia dari jauh...
So comelllll tgk dia gelak².. senyum.. dengan kengkawan dia... Ohh.. sungguh aku GATAL waktu itu!
Tapi satu hari, aku tgk dia lepak² dengan bebudak jantans kelas aku.. 
Wow!! petanda baik... harus aku risik² bagi pihak ni... hehhehehhe..
tapi walaupon aku agak GATAL.. tapi aku tidak lah sampai ke tahap MERHENYAM sampai terhegeh-hegeh p menyendeng kat lelaki.... Aku masih mempertahankan ciri kewanitaan ku yang hanya ada 30% dalam badan ni...
Aku gunakan perisai-perisai yang ada.. Aku gunakan kawan aku suh merisik kat kawan kepada kawan mamat tu... hehehhe.. BIJAK tak aku?
Lepas tu... ermm.. lepas tu... ermmm.. TAH!!! aku tak igt dah kejadian seterusnya...
Dipendekkan citer, aku pon dapatlah info² yang berguna pasal Mamat baby face tu...
Rupanya dia orang Kamunting, Taiping... sebelum masuk sekolah Vokay ni, dia sekolah K.E dulu.. OOoo.. patut lah tak bape nak layan gegurls mcm aku ni.. rupanya dari dulu dok skolah dengan boboys...

Ok takpe.. aku tak patah harapan...
Tapi lepas tu, aku tak igt lagi dah ape yang menarik...
Tapi ade lagi yang menarik yang bisa buat aku ingat.. Kawan kepada kawan aku ni, memandai lah pulak berkirim salam aku dengan Mamat baby face tu tanpa pengetahuan aku... Patut lah kat kalo time rehat kat kantin, aku perasan pemerhatian yg selalu aku buat dari tempat yang strategik tu, dah jadi PANASSS....
Geng² jantans Mamat babay face tu, mesti akan beralih tengok ke arah aku, kalo aku ade... Hishhh.. Ape ke hey nyer ni?? Skali ngan Mamat tu pon sama senyum² tengok aku...
Hadoiiii.. aku rasa kalo aku tak pakai tudung, harus lah nampak telinga aku merah... Itu pon aku rasa mcm ade asap jer kluar dari celah tudung ni... Malu beb!!
erkk? MALU?? AKU MALU?? WoW!

Dipendekkan citer lagi... hehhehe.. 
tah mcm mana, kami pon berkenalan secara lanjut...
Aku masih ingat.. first dating kami, p tgk wayang kat Taiping. Masa tu, Taiping mana ada panggung wayang 7 screen lah apa bagai.. Panggung wayang masa tu kat erea balai bomba sana tu... Tapi tetap syok... Abis tengok wayang, berjalan kaki plak ke Taman tasik.. ahakss!! Kaki yang sakit tak rasa ape dah.. Jalan kaki ok p taman tasik!! HAZAB KE TIDAK??

Tapi aku tetap suka dengan Mamat baby face ni.. sebab dia sangat ensem dan comel bagi aku.. Sampai skang aku masih ade simpan pic dia umo 5 tahun! hahahahhahah!! Comel tauuu!!! aku sukaaa....
Oh yaa.. Mamat baby face ni, pemain rugbi sekolah tau!
Padan lah dengan body dia yang agak perkasa tu.. Setiap kali ade game rugbi, aku mesti hangkut kawan² pompuan aku p tepi padang. Konon² nak bagi sokongan kat sekolah lah.. PADAHAL!!! hihii...
Sampai skang, aku masih simpan gambar dia dengan team rugbi sekolah... Itu pon aku dapat dari dia...

Dan kenangan paling tragis masa kat skolah...
Aku kena 'KAWIN' dengan mamat tu kat skolah!!!!
Huuuwaaaaaaaaaa!!!
Kalo suh diulang citer tu, bagi 100 juta pon aku tak mau buat dah!!!
Nama-nama setiap pelajar yang ber'couple' kat sekolah sume cikgu ada....
Aku dipanggil masa dalam perhimpunan pagi kat sekolah... Naik atas pentas utama... berbaris lah kami para 'pengantin' pompuan menunggu utk diberi 'hukuman'...
Kosi-kosi pengantin sume dah elok disusun kat atas pentas... huhuhuu...
Aku bajet nama aku dengan Mamat baby face tu akan dipanggil selepas 2 atau 3 orang 'mangsa pengantin' yang lain.. Rupanya.. nama aku yang PERTAMA!!!
Hadoiiiiiiiiiiii.... Aku tatau nak reaksi muka aku waktu tu mcm mana...
Hilang seri tau!! Memang kenangan tu aku takkan lupa sampai bila-bila...
Cikgu suruh aku panggilkan nama 'pengantin lelaki' aku.. Ayoyoyoyoyoyo!!!
Nak tak nak.. dengan sifat perkasa yang masih ada dalam diri, aku slumber jer buat muka tak bersalah, panggil nama Mamat baby face tu dengan kuat dan lantang...
terdengar sorakan yang kuat satu dewan.... HooOoooOooOooo!!!!

Episod kawen atas pentas tu tak berakhir di situ....
Masuk bengkel, sambung pulak kat bengkel.. aduiiii!!!
Kat bengkel memang lagi teruk lah kami kena kena 'dera' dengan cikgu² bengkel yang garang tu...
Siap dengan acara 'kawen style india' pon ade.. tp bukan mengelilingi api, berjalan keliling pokok ape tah tak ingat depan bengkel tu... disaksikan berpuluh kawan² sekelas...
Malu?? Tak usah dicakap....
Tapi... Aku bernasib baik.. sebab aku tak kena yang tu..
Mamat baby face tu, budak course lain.. jadi dia duduk kelas yang lain.. So, cikgu bengkel aku tak leh buat ape, cuma kami ditangkap dan disoal jawab pasal nikah kawen jer... huuhuhuhuu!!
MENGGELIKAN HATI KAN??

Abis sekolah.. 'peristiwa bersejarah' tu tak penah pudar diceritakan...
Memang sangat bersejarah bagi kami yang kena ni..
Abis sekolah, aku dengan Mamat baby face tu, masih bersama.. cheewahhhhhhh!!!
hehehhehe... 
Tapi kami mcm takde ape diclare yang 'sah' pon.. 
takde i luv u ke.. i miss u ke.. takde.. lansung takde... 
Kami mcm kawan baik.. aku dah jumpa parents dia.. dia dah jumpa parents aku...
The whole family dia aku dah jumpa... 
Tapi.. yer laah.. masa kat skolah, aku hanya nampak dia jer.. mamat baby face yang bagi aku masa tu, dia lah yang tercomel dan terhensem skali....
Bila aku dah masuk Poli, aku seperti lupa daratan.. Ehh.. tak! Tak!
Aku masuk poli, setengah setahun gak aku takde pakwe tau! huuu...
Aku masih setia dengan Mamat baby face tu. Cuma kami jarang berhubung.. dulu mane ade henpon² ni sume kawan.... dulu surat jerr... 
Kami selalu gak berutus surat... Tapi lelama boring gak kan!
Pastu tah cane, kami lost contact mcm tu jer...
Sebab aku dapat tau, dia masuk Navy...
Lama gak kami tak jumpa.. 
And last aku jumpa dia, masa tu aku dah keje dengan USM, di Tronoh, Perak.
Aku tak bape ingat, masa tu secara kebetulan atau berjanji.. ehh!! yaa!! yaaa!! KEBETULAN...
Aku tengah makan, skali tgk geng2 lelaki yang ensem dan perkasa.. Aku nikan pantang tgk lelaki perkasa, terus mcm bernafsu gitu.. Auww!!!
Kami berbalas senyum.. Pastu terus lah mcm.. eh? eh? Ila? eh.. awak? 
hehhehhehe.. tak yah citer ehhh...
Kami sembang² tak leh nak lebih².. kawan² dia ada.. segan kot... Aku bagi no phone aku kat dia...
dengan harapan, kami boleh 'bersatu' kembali... Ohh Yess!!
tapi lepas dia bagitau, nanti dia akan ditukarkan ke Sabah...
Hah?? Pegi Sabah??
ohooooo... :(
Terus aku lemah semangat...
Lepas tu.. ilang lah sudah episod Mamat Baby Face aku..
Yang hado skang.. 
Mamat Si Hitam Manis yang Sangatttttt Manis lagi berkrimmm...
I LAP U SANGAT SANGAT BANYAK AYANG!!!
ehehehhehehe....

****************************Tamat***************************

Tapi kan.. semalam.. aku tak mimpikan Mamat baby face tu...
Aku mimpikan kawan baik dia.... 
Kenapa??
Kenapa kawan baik dia??
Kenapa bukan dia??
Tapi kenapa aku harapkan aku mimpikan dia??
BONGOK!!!




Comments

adha said…
hadoiiiiiii nk pengsan aku gelak sorg3 la weih............... siap kena sanding tuh

Popular Posts