::KISAH SABTU MINGGU LEPAS::

Sabtu minggu lepas, kebiasaan aku akan melengkor atas katil dengan nyaman...
Tak yah nak pikir masak ape, sebab aku dah tapau nasi beriani ayam dari jamuan makan malam anugerah malam jumaat tu...
Bangun tido, buat keje umah macam biasa.. pastu tetibe aku teringat nak try buat rendang ayam guna perencah yang aku beli masa ade mini karnival raya kat USM dalam bulan puasa ari tu..
 

Setengah ekor ayam ade aku beli tah minggu bila tah.. ade lagi belen² 5,6 ketul, jadi aku buat lah rendang ayam ikut resepi 'sedap, mudah, cepat'... Pastu aku ade lah hiris² daun limau purut kasik tabur atas bagi wangi. Lagi pon mane aku nak cekau daun kunyit.. dah itu yang ade, balun sajaaa!!
Makan lah rendang ayam ni dengan beraiani ayam yg aku tapau mlm tadi.

Dah selesai makan, masa tu nak dekat pukul 2 petang dah kot.. Skali kawan² ex sekolah vokay aku call, dorang kata nak dtg umah! Aiyarkkkkk!!! Umah aku takde ape nak masak weyy!!! Takkan aku nak jamu dorang dgn rendang ayam bodo aku ni je? Memang nasi beriani tu banyak.. Bila dah dorang ckp nak dtg dlm 15 org, aku pon *fingsan* eh.. tak... aku tak fingsan.. aku terkedu.. terfikir nak masak ape bagi dorang makan ni...
Hadoiii.. 
Lepas letak phone, aku pon zasss lah merempit ke kedai beli barang² nak masak... Dalam kepala, nak goreng bihun je yang cepat dan mudah dan penting tak renyah!
Sebenarnya, dorang dari Bagan Serai.. Dari sekolah lama aku. Sekolah Menengah Vokasional Kerian. Dorang ade pertandingan rugbi interbatch. Dari batch 1994 sampai batch 2010.. dah nama pon main rugbi kan, harus lah semua nyer kejantanan.. Dorang pon dah lama aku tak jumpa.. 13 tahun tu.. kebetulan, kami pon ade reunion esok nyer kat Ipoh.. so, utk permulaan, dorang dtg lah dulu umah aku...
Sebab ade diantara yg dtg umh aku tu, ade yg tak leh pegi reunion esok nyer.. 

Balik dari kedai, terus aku cergas masuk dapur.. nasib lah pagi tu aku dah kemas umah, so tak pikir sgt nak mengemas.. cuma aku pesan kat anak2 aku jer lah, jgn bagi sepah... Aku roger Lucky aku suh balik.. tolong aku kat umah... 
Dari bihun goreng, sudah bertukar kepada bihun singapore.. sebab cili blend dah abis... lagi senang keje aku.. cuma nak kena up dengan sambal kicap jer lah... Bihun aku goreng 1 1/2 bungkus... Nasib baik cukup!
Gambar takde yer.. sebab aku tak sempat nak snap...
Sedang elok bihun siap goreng, dorang pon dah calling2 tny nombor umah aku.. dorang dah ade kat erea taman aku dah... aku kluar sambut dorang pon dengan berapron lagi hah! 

Ini lah jejaka jejaka yg dtg umh aku sabtu tu...
Tapi idak lah semua, dalam 9 orang dari mereka-mereka ini yang dtg...
Masa aku tgk dorang kluar keta memasing dgn t-shirt merah menyalo ni.. dengan slumber jer aku jerit.. "Weyyyy!!! nak la satu t-shirt!!!"
Aku kan pecinta merah.. bila tgk t-shirt yang lang gemilang warna merah ni.. sangat lah buat aku teruja...
pung pang.. pung pang.. kukuk.. kekek.. bergelak ketawa.. sembang riuh rendah.. dok cerita ulang tayang kenangan-kenangan masa kat sekolah...
abis lah jugak dorang selesaikan serdak-serdak kuih raya, bihun singapore sampai 3 pinggan, air oren 3 jug...
Maklum lah.. abis main, masing2 lapo teramat... mana tak hentam 3 pinggan bihun aku!
Sedap katanya pon.. kekekkekek...
Dalam dok sembang2 tu, sempat jugak aku selit 2,3 kali.. "Takde ke extra t-shirt.. bagi la kat aku selai..." Pastu ade ke patut dorang nak bagi kat aku t-shirt yg dah dorang pakai! CIT!!!
Last-last.. masa dorang nak balik, lanting jugak kat aku selai t-shirt merah ang ang ni..
wow!! i likeeee you olsss!!
Tapi gedobo nyer lah t-shirt ni... mane tak..
 
 siaz XL dibagi nyer aku...
perli ke haperr???

Anyway.. thanks arr koranggg!!! Korang memang BEST!!!



Comments

Popular Posts