::AKU DAN UNIFORM::

Sape yang belum tahu, aku ni technian terlampau yang hari-hari dtg keje pakai uniform... Memang tak susah, sebab aku cuma perlu gosok uniform jer kan.. Tapi yg susah nyer, aku nak kena match kan dgn tudung lah! Takkan hari-hari kau nak serekup dgn tudung yg sama... yer dak??? Tapi ape aku kesahhh... aku belasah jer tudung lain warna dgn uniform.. Janji laWOOOO udahhh... hehehhehe...

 Dulu, memula masuk USM, uniform utk technician, baju putih sluar blue black. Skali tgk dh mcm budak sekolah rendah... Lepas tu tukar... Baju peach, sluar hitam atau buat baju kurung kaler yang sama, kain hitam.

 Sebab USM bagi kain suh buat baju, jadi banyak lah baju leh dapat. Kalo nak buat baju kurung memang tak dapek laa.. sebab kain dia keras kejung.. buat blouse ok lagi.. So, baju kurung, we all beli kain lain.. sendiri-sendiri lahh kau! takde nyer USM nak sponser dah haih!!

Lepas tu, aku nyer dept dengan baik hati, sponser lagi satu baju ala ala baju koprat katanya... Baju ni kena pakai setiap hari rabu... Ini baju koprat memula dapat dulu...
*bontots aku tak hengat melebauu!*
 Lepas tu, dalam bape tahun... dapat lagi baju free... dept aku kasik lagi...
Baju uniform peach + hitam tu still kena pakai lah.. sebab itu baju rasmi USM bagi...

Dan bebaru ni, semua kakitangan tencnical, dapat uniform yang baru dari USM.. Universiti APEX katanya... haruslah menunjukkan keAPEXkan gituuuu.... Baju ni dorang panggil baju koprat lah jugak.. Tapi baju ni diberi terus.. tidak lagi bagi kain then buat sendiri mcm dulu... Baju ni cuma amik saiz jerr...

*Ade gaya wanita koprat tak?*
Tapi bila aku pakai skang, dah tak rope koprat.. Sebab saiz baju ni agak mengetat kat bahagian tetek dan lengan balak... Saiz XL tu kauuuu!!! takkan gedobOO lagik aku niii??

Tapi, ape2 pon... bila musim MIM ALIP LAM YA SIN berleluasa... ku sanggup hari-hari datang keje, pakai t-shirt, sluar slack dan baju jeket  sajorkkk... sebab itu lebih MUDAH & SENANG!!!
*tak perlu menggosok baju...*




Comments

Me said…
kenapakah ejaan jawi malas menjadi mim alif lam YA sin???? bukankah mim alif lam alif sim??????
ceklala said…
@ME::

Kah kah kah kah!!
Terima kasih kerana menjadi pemerhati... ejaan dia MIM ALIP LAM SIN jerr... tapi ku tambah YA.. jadi lah sebutan dia MALIS.. atau dlm sebutan derhaka bahasa.. MALESSS!!! wakakakkakaa... tak nak kalah tu...

Popular Posts