::SEDINGIN HARI INI...::

Sangat dingin kan cuaca hari ni??
Sedingin keadaan aku sekarang... rasa mcm tumbuh kulat kepok2 dah...
Pagi tadi hujan turun... Kipas yang selalu pasang nombor 3, pagi tadi sudah tukar ke nombor 1..
Ahhhh... shedapppp nyer kalau dapat melengkor macam ular sawoooo...
Tapi.. memandangkan, ku TERPAKSA KERJA... ku batalkan niat.. Tapi mata pejam balik setelah tutup alarm jam pukul 6.25..
6.30 Darwish kejutkan aku.. Merengek nak susu...
Raba dahi dia, PANASSSSS!! demam lagi kamu dekkk... (mlm td pon dh ada tanda-tanda nak demam)
Bangun laaa aku pon.. buatkan susu...
Dah buat susu, aku ke dapo kluar kan baju yang semalam dah basuh.. Masukkan lagi satu trip... biarkan...
aku masuk bilik.. solat dan iron baju keje.. Uniform My Lucky dan uniform sekolah Dina jer yang aku gosok.. Utk aku, cuma gosokkan sluar slack jer.. baju, pakai t-shirt sama jeket.. Lemau sudaaa...

Bagi mandi Darwish. kejutkan Dina bangun.. Tiba-tiba Darwish batuk2.. pastu.."Ibuuuuu.. amat nak muntahhh!!" berlari aku cempung darwish masuk bilik air.. Selambak dia bagiiiiiiii... kluar abis susu.. hurmm...
Bagi Darwsih makan ubat.. Bagi Dina mandi.. siapkan dia...
Hantar Dina dan Darwish, hujan masih renyai-renyai.. tapi tak kasar...
Cuaca tetap dingin.. keta pon tak pasang ekon.. amik angin luar jerr.. uhhh.. segar nyerrr!!!

Dalam opis, tak bukak ekon bilik pon.. pakai ekon dalam makmal jer.. bukak pintu bilik luas-luas... angin ekon yang masuk.. hmmm.. sejukkkk....
Tengahhari.. cuaca masih dingin... Kluar amik Dina kat skolah, masiih tak pakai ekon... Angin luar, sejukkkk jerr... Best nyerrr hari niiiii!!

Sampai rumah, jemur baju yang dah siap basuh 2 trip.. Masukkan trip yang ke 3.. biarkan...
Ohh.. cuaca sedingin begini, mampu lagi kah baju2 ku nak kering??
Ntah bape hari laa baju2 tu akan tersidai diampaian... huhuhuhuh!!!

Aku? 
Dingin.. memang dingin... sampai otak aku pon dah nak BEKUUUU!!!
TAK TAHU NAK UPDATE CERITA APE BAGI KORANG BACA...
WAKAKAKAKAKKAKAKAKAKAA!!!!





Comments

Mak Su said…
perut dia tengah tak selesa ker tu?

tp skrg mmg dingin ek, asik ujan jer

Popular Posts