::MIDNITE @KL::

Ahad, Lebih kurang jam 11 pagi, dari Johor aku drive. Dalam pukul 2 lebih, dah sampai erea-erea nak masuk ke Putrajaya, aku tukar dgn my Asben. Sebab aku tatau jalan nak ke rumah adik dia kat Putrajaya tu. Kesahnye, nak tukar balik la itu Neo kepada Turbo Merah... Nak kluar dari Putrajaya tu, dah sesat barat kami dibuat nyer.. Tah tol ape yang kami jumpa, lengang!! lansung takde sebijik keta pon.. Tapi berkat keredahan yang berdaya tinggi, berjaya jua kami melepasi dan akhirnya berjumpa dengan exit Tol Sg. Buluh!! kakakakkaaa...
Dari exit Sg. Buluh, skali lagi kami bersesat barat sebab tak jumpa jalan nak ke Sri Gombak. Dalam demam-demam tu, aku tiup semangat yang kental pada en.Suami supaya bersabar dan berkat bertelifon dgn Tuan rumah, akhirnya sampai jugak kami ke Sri Gombak. Sri Gombak tu nak pegi ke rumah Atuk Sedara en.Suami ku. Ater jejak ke arah sana pon baru 2 kali, pulak tu, turun KL setahun 2 kali, mana nak ingat nyer...
Sampai Sri Gombak pukul 4 lebih, anak2 dah melapar tahap naga. Sesampai jer, tuan rumah jamu dengan buah dokong sementara TokCik nak masak. Anak2 aku pon apa lagi.. buah kegemaran dorang kan... Si Suami ku pula, dah tak tahan katanya... badan dia dah lenguh2 kejap-kejap mengigil.. terus dia ajak aku ke klinik berdekatan. Pegi kami sekonyong-konyong mencari klinik erea Sri Gombak. Cuti umum kan.. harus lah payah nak mancari klinik yang bukak. Tapi nasib kami baik, ade lah klinik yang bukak belakang stesyen bas Sri Gombak tu. Gedebuk! gedebak! jmpa doktor, amik ubat, siap dapat MC utk hari Isnin! Balik ke rumah TokCik. makan nasi sgala... hubby makan ubat.. terus kebabOOOMMM!! Tak lama pastu aku pon terlelap seketika di atas kosi.. anak2 aku layan Ceria.. nasib lah dorang tak meragam...
Lepas Maghrib, kami pon memohon diri untuk pulang... eh..eh.. pulang?? Pulang ke mana dong??
hehehhe.. ke 'Rumah Tumpangan' sementara kami di KL... 

Setelah helo..helo.. dgan 'agensi rumah tumpangan' kami, sampai lah kami di sana... Alhamdulillah... boleh renggang-renggang kan badan... Beli nasi bungkus je, makan kat 'rumah'... Hubby dah sebok nak tengok bola malam tu.. Aku pulak sebok kejan anak2 tido awal.. sebab aku ada acara nak berhora horeyy malam tu.. ehehhee... Lebih kurang jam 11 anak2 aku dah tido, aku pon lagi.. siap-siap mau jadi wanita malam.. OhoOo?? apa itu stetmen? hehhee.. 
Hubby takmo ikut sebab dia nak tengok bola malam tu, aku ajak lah 'my fren' yang lepak skali dgn kami kat 'rumah tumpangan' tu. Aku saje jer nak jenjalan kat memane Downtown atau Uptown.. Dan akhir nyer, my fren bawak aku ke Downtown Cheras. Sebab dekat jer dgn umah. Walaupun hujan agak merenik renik manja waktu tu, kental kami meredah di setiap gerai-gerai. Asal nyer, aku nak tgk kot2 ade lah hanbeg yang molek2.. Tapi, memang takde yang menarik perhatian dan mataku.. Kami cuma jamu mata jer.. dah ujung2 dah nak balik, kami singgah di satu gerai yang jual mekap2... kata my fren, mekap kat sini okey2 gak laa.. My fren yg agak peramah org nyer ni, dok bersoal jawab lah dgn adik yg jual mekap tu. Tanya cemane buat mekap kat mata mcm adik tu, eyeshadow yg org skang suka pakai mcm mana, eyeshadow yg ni ok ke tak, itu lah, ini lah, macam tu, macam ni.. mcm2 yang dia soal siasat si adik tu.. Last2 adik tu ckp.. "kalo akak beli 1 pallet eyeshadow ni, saya tunjuk cara mekap, free" hah FREE!!! "Ape lagiiiii... awakkkkk.. cepat p tadah mataaa!!"
Aku pon mengigih laa.. beside, aku pon beli mascara... My fren beli eyeshadow... Then, aku jadilah model tak berbayar kat situ... Sesambil adik tu mekap aku, sesambil dia layan customer yang dtg kat gerai dia.. Aku tak pasti plak, org2 yg dtg tu, betul2 nak beli brg dia, atau just nak tgk dia mekapkan aku.. Mesti dorang pelik, pukul 12 tgh malam, ade 2 org pompuan bertudung, bermekap-mekap sgale.. nak berdangdut regey ke you!! hehhehe.. Bila macam ramai customer yang dtg, my fren pon cakap la kat aku.. "Kita ni mcm pembawa rezeki pulak kat adik ni kan?" hehehhe... "memang pon..."

- SEBELUM-

-SEMASA-



-SELEPAS-



Apa nama tajuk mekap mata ni pon aku dah tak ingat...  So, far aku rasa mcm ok lite lite laa.. takde lah cantik benau aku nih kalo dah dimekap berriaaa.. (mmg dah tak lawa, lagi mau perasan cantik! puiii!)


_____________________________________
*Puan Rumah tumpangan kami tu, tak mau identiti nya dikenali, sebab takut nanti glemer dia bertambah-tambah.. Wawawawawawa...*


Comments

Popular Posts