::CUCI MATA, TEST SUARA::

Jumaat...
Aku cuti-cuti...
**Tapi tidak ade kena mengena dgn gambar di atas...**
Aku hantar anak2 ke bbsitter... *sbb bayaran ttp sama even aku cuti pd hari bekerja. So, tak salah aku hantar kan..*
Malam sebelum tu aku dah bermsg msg dgn Ju-dzahir @ Zura.
Planning minit-minit terakhir...
Dia pon cuti ari jumaat tu, asben dia keje. So, pon takde n tatau nak wat ape..
Aku mmg tak merancang pon nak berjumpa-jumpaan si Zura tu.. saje aku bitau dia yang nak mencuci mata tempat yang belum aku decide nak pegi.. Tapi takde lah ke pulau nun, cuma erea2 seberang jaya ni jer..
Tapi tetibe makcik tuh ajak aku ke Island suh jumpa ngan dia, n jenjalan ngan dia sama.. Cheyyy!! Takpe lah.. bukan selalu pon.. Aku pon dah lama tak jumpa dia.. Walaupun dibawah satu kerajaan yang sama, tapi kami jarang jumpa...

Planning asal nk jumpa kat QB Mall.. tapi pepagi subuh, si Zura msg aku suh g amik dia kat umh. Sbb keta dia problem. Pastu dia kata, ade kawan dia nak ikut.. Aku tak kesah.. OK jerr.. tp naek keta kontot jer lah..

Aku bangun pagi jumaat tu mcm nak g keje jer.. heehhe.. Hantar anak sgale, aku cergas ke market beli keperluan basah dan kering tuk umh tangga...
Balik market, aku singgah bank sbb nak tgk bonus dah masuk ke blom... Sampai kat bank, bapak punya lama nak kena tunggu.. Bank tu dh bukak, tp pakguard tu tak bagi masuk sbb staff bank tu tgh dok check pe bende tah kat mesin yang masuk duit tuh.. org yang berduyun kat luat dok tunggu nak masuk. Aku perati sorang, ade 2,3 org yang mcm staff kat bank tu. Pon tak bagi masuk, ape kes??
Aku tetap terpacak depan pintu konon2 mcm tak bagi jer org len nak masuk.. hahahah! Hasil tunggu yang memakan masa 15 menet tu dapat jugak aku terjah ke dalam bank. Sib baik yang ramai2 tadi tu, bukan nak kuarkan duit, tp nak masukkan duit... ngeh ngeh ngeh.. Aku org pertama merasmikan mesin kluar duit pada pagi kejadian!
Dengan penuh rasa keyakinan aku tekan² nombot pin then check baki! HAHHHH!!
YANG ADOOOOOOOO!!!
BONUS TAK MASUK LAGI!!! HUUWAAAAAA!!
Kesedihan belaku disitu dan disitu jugak aku menghampeskan org yang tak masukkan lagi bonus ku itu!!!
Ape cherr nehhh!!!
Bertubi-tubi aku menghampeskan pada orang2 yang berkenaan.. org yang pakai bank lain dh clear water dah bonus depa.. aku neh pakai bank bapak rimau tak masuk lagik!!! Haduhhhhhhhhh!! guane nehh??
Akhirnya, terpaksa jua lah aku menguluarkan saki baki yang adoooo!
Dan aku meluahkan perasaan kitidakpuasan hati ku pada Zura...
Setelah memotivasikan diri, aku mengandaikan yang aku tidak dibenarkan utk menggedik seover diri pada hari kejadian... SO, aku insaf kejap...

Dah siap2 comey bagai, aku pon meneruskan juga janji yang telah diikat pada mlm itu.
Setelah di beri tunjuk jalan, hala ke sana, ke sini, kesinun sampai jugak aku ke umah Zura.. Sonang yooo!! hehehee.. Pastu masuk keta, kata zura asben dia nak tumpang g opis. Ok jer.. Masuk USM g amik kawan zura. **Aku memula igt pompuan, tp ghupe nyer jate! huhuuhuh... pangkat adik2 jerr... dia student USM.. satu skul dgn Zura.** Teruskan perjalanan anto asben zura ke tpt keje dia dulu... Kat mane ehh nama tpt tuh? kurang pasti... ngeee!

Then teruskan perjalanan... niat dihati nak mengetes suara yg dah lama berkapuk.. Try la hala ke Gurney nak cari Redbox! HAduhhhh.. Ape kena la Penang ni sokmo jem.. nak ke Gurney tu pon, makan masa dekat sejam... Hampeh jerr!! Sampai kat Redbox, FULL BOOKING!! huuuwaaaaaaaaa!! sangat menghampeskan lahhh!!
Utk mmbuang rasa hampes yang sangat bertubi-tubi itu, kami pon g lah carik tempat makan dalam Gurney. Dapat lah aku makan fav aku yang slalu akan aku carik kalo pegi mana-mana food court... "CLAYPOT CHICKEN RICE" Nape aku suke? Tah laa.. tp mmg aku suke!! Ilang la sikit rasa hampes sebab CLAYPOT tu sangat sesuai dan sedap ditekak aku.
Memang ler niat utk mencuci mata pada awal perancangan jadi kenyataan. Aku tetap mencuci mata tanpa membeli apa2 pon, sebab kali kedua aku check akaun aku di ATM mesin dalam Gurney tetap bagi jawapan yang sama! huhuhuhuHU!!! Nasib ko duittt...

Then utk mencapai gak hajat nak mengetes suara, akhirnya kami bergegas la kluar dari Gurney tu menuju ke Relau. Gigih aku meredah jem bagai. umpama dari ujung ke ujung lah! Dekat sejam dalam keta nak merangkak pulak ke Relau nun!! Tp nasib baik lah co-pilot aku org penang.. so, aku dibawa masuk ikut jln short cut... heheh.. mekasih fazli...

Sampai kat sana, tanpa membuang masa kami pon cargas lah!
Pusat karoeke yang sedang-sedang ajorkk.. tapi sound system memang powerfull! Sampai aku tak leh nak kona kiri kona kanan key suara aku! Cheyyyy!!!
Sudah nyer.. yangg adoooo jerk lah suara yang kluar... Hantam saja labuuuu!!
Pi mai pon.. aku bukan kategori mempunyai suara yang sedap lemak merdu... ala ala boleh nyanyi jerkk...
Tapi aku terkedu dengan suara adik ku nan seorang ittew!! Wahhhh!! Lagu pertama yang dia nyanyikan.. 'Bila Bulan Berbicara'.. Haduhhhhhhhhh!!!
Mak terkesan dek nonnn!!
Kelllasssss suara kau dik!!! Malatoopppss!!!
Nyanyi sampai 2 jam.. baru 40 hengget! dapat air satu jug... kami makan roti bread history n dunut big apple yg kami tapau dari Gurney! Mekasih Zura melanje karoeke! hehehe!
U ols bikin mak pannasssss jer dat day taw!
Mak berkocok kocok.. sampai sakit pinggang mak! Malllaatoppps!
hahahhahahah!!

Comments

Popular Posts