::CUTI PANJANG - CITER 6::

::26 Nov 2008::
Jumaat dah tiba... Tapi aku kena balik ke Nibong Tebal sebab ade janji ngan kengkawan nak g deting.. hehhee... Janji yang dibuat lama, harus kena tunai kan.. kalo tak nanti, org taknak kawan ngan kita... Ekceli, dorang tu kawan Myspace En. Nurul saya... Tapi kami dah mengenali antara satu sama lain, dalam YM dulu sebelum kami berjumpa di KL 5,6 bulan yang lalu...
Kali ini, spt yang dijanjikan, dorang plak datang ke Penang tuk bersama-sama kami...
Adik aku dah pederas dulu balik Padang Besar sebab dia kena keja petang Jumaat tu... Sian adik aku...
Aku kat umh, setel dulu ape yang patut... petang sket baru bertolak balik dengan anak² bawak keta kancil yang abah tinggalkan untuk aku.
Petang tu, ujan turun dengan maha lebat nyer lah! Tunggu hujan reda sket, baru aku dan anak² kluar dari umah...

Kami berjanji nak jumpa di Hentian Rehat Gunung Semanggol.... Aku pon drive slowly ya amat sebab ujan turun selebat-lebat nyer lah! Walopon aku drive slow, tapi aku tetap jugak sampai kat Hentian tu lebih awal dari dorang... Aku benti di Stesyen minyak, isi minyak sgale.. aku pon lepak² dalam keta ngan anak² aku... layan dorang makan snak, makan cokelat, makan kopok, sambil nyanyi-nyanyi...

Dina ngadu kat aku yang dia sakit kepala.. aku sentuh dahi dia.. PANAS.. hurmm.. nak demam... Agak sejam lebih jugak lah kami kat situ, mcm belom ade tanda² yang dorang nak sampai. Aku sms, tny kat mana, dorang ckp baru jer lepas dari hentian Tapah... lepak kat situ lama.. makan sambail bersantai.. adoooyaiii!! aku dah keras ju*** dah dok tunggu depa kat hentian tuh... dengan pund* ken**** aku tak tertahan-tahan nak kluarkan isi nya.. Takkan aku nak usung anak² aku masuk dlm tiolet kot? Akhirnya aku amik keputusan, tuk balik ke rumah dulu dan tunggu dorang kat hentian yang lain.. Aku pon pederas balik umah dulu...
Sampai umah.. aku kluarkan barang ape sume... buang hajat... pusing² tgk umah.. (aku mmg peel camtu, kalo tinggal umah lelama, balik, mesti aku akan buat spotcek satu umah. tatau nape.. tp mesti nak buat camtu!) En.Nurul aku takde... tp dia tau la yang aku nak balik n kawan² kami nak datang...
Pastu aku dapat sms dari dorang kata baru lepas changkat jering... So, aku suh dorang trskan jurney n jumpa aku kat hentian sebelah sg bakap. Lebih kurang setengah jam.. akhirnya, kami dipertemukan jugak...
Alhamdulillah...
Dengan bantuan sahabat aku yang menetap di Bayan Lepas, dapat lah kengkawan aku ni sewa apartment kat tepi TESCO Penang. Stallion Apartment!! Dia booking 1 unit, 2 bilik. Sebab dorang ni datang 2 lelaki, 2 pompuan... Anyway.. Thanks Datin utk booking n tunjuk jalan ke apartment tu... Kalo idak meraba lagi aku.. **Perhatian:: walopon aku keje kat Penang, tp aku masih failed jln kat Penang ok!!**
Ok Banget apartment dia.. besar, luas n selesa... berbaloi lah RM200 satu malam!!
Dah settle ape sume, dorang ajak g makan sebab dah lapo gedik²!!(ahakss! lama tak guna ayat tuh!). Aku pon bawak lah dorang g makan kat Pantai Seagate... Acececece.. cakap mcm terer! Padahal, meraba punya kes jugak tuh!!
Abis makan ape sume, aku terpaksa undur diri lebih awal sebab Dina dah semakin panas badan dia walopon dh ditempek cool fever kat dahi.. dan dia pon lansung tak nak jamah nasi.. kesian pulak aku tengok... aku sempat jamah sikit jer n suap adik...
Aku janji ngan kengakawan esok aku akan bawak dorang jalan-jalan kat Penang. Takat mana yang aku tahu jer la ehh..

Comments

Popular Posts