::CUTI PANJANG - CITER 4::

.::25 Nov 2008::.
Aku stay di rumah Kak Long aku di Rawang. Asben tak dapat ikut sebab keja kan... Adik aku tido kat umh abang aku di Damansara Prima. Kak Long n BIL tak keje dat day.. Tapi we all takde planning nak kemana pon.. Duduk kat umah jer lepak²... tengah hari kami masak².. suasana masih dalam keadaan sayu.. sebab terasa sangat ketiadaan mak n abah... Aku ngan Kak Long pon, tak bercerita banyak... Cite yang penting² jer..

Petang tu, masing² dah boring.. Aku ajak kakak aku pegi indoor playgorund sebab anak² aku dok merengek nak main buaian... siap siap, BIL bawak kitaorg ke The Curve! Pegi Tesco main indoor playground kat situ.. Tkde buai pon.. main gelongsor2 tu jer. tu pon dah cukup puas ati anak² aku.. janji dapat kluar umah...
Aku malas nak snap gambar sebab hp aku dah takde bateri.. chager lak tak bawak... DC aku tertinggal dalam henbeg satu lagi... Dah puas main.. Kak Long ajak masuk Tesco nak beli jajan n brg umh sket... Beli² ape sume... balik...

Masa aku kat Rawang tuh bukan tak nak jumpa kengkawan, tapi aku takde kenderaan yg nak membawak aku... Lagi pulak aku datang naik keta adik aku.. Dia kalo dah dtg KL dah tentu lah berdeting jer keje nyer... TU yang aku amik keputusan tak nak SMS or call sesape bitau yang aku ade di erea KL... Takut nanti, aku tak leh nak tunaikan janji berjumpa ngan sesape.. BUkan tak sudi nak jumpa.. Tapi aku takut aku tak leh nak tunaikan janji tu.. Kesian.. tak baek wat orang tertunggu-tunggu... Sori yer korang!!

.::26 Nov 2008::.
Adik aku SMS kata nak balik kampung tengah hari.. So, aku pon siapkan ape2 yang patut dengan kadar segera... Kak Long n BIL dah keje, tinggal aku n anak² & anak² Kak Long bersama bibik. Tengah hari, Kak Long call aku suh masak, sebab dia tak harap bibik yang masak (Kak Long memang selalu masak even ade bibik). So, aku pon masak yang simple dan bagi anak² itu sume makan dulu...
Petang sket, adik aku sampai dan kami pon bertolak balik ke Taiping...
Lebih kurang jam 5pm kami selamat sampai kampung...

Masuk dalam umah, hati aku sayu kembali... Tapi aku cuba control emosi, aku kemas ape yang patut, aku kutip sume kain baju mak n abah yang kotor, cadar, selimut dan aku masuk mesin...
punya banyak nyer tak banyak baju mak n abah yang aku kutip disetiap tpt pergantungan, sampai 6 kali mesin basuh tu beroperasi!! Kalo mesin tu leh cakap, sure menjerit2 dia suh benti! Letih woooo!! Sian dia...
Esok nyer.. tempat penyidai penuh! FULL tank!!! hehehhe!

Comments

Popular Posts