::ENTRY RAYA YANG TERKEDAUNG ::

Jamuan Hari Raya PPKK pada 5 Oktober lalu...
Jamuan ini lah yang diminta aku buat kek coklat moise.. gigih aku buat kek coklat ni tau.. Aku buat 2 biji kek yang sama adunan resepi.. tapi satu aku bakar dlm oven dan satu aku kukuskan... 
Hasil nyer tetap mantop!! Rasanya tetap haibatt!! (puji lah diri sendiri.. kekekeke!)
Tapi menurut pemakan-pemakan kek, kek kukus aku adalah lebih syedappp.... nyum! nyum!


Ini lah rupa paras kek coklat saya...
Yang bulat bulat itu = kukus
Yang petak petak itu = bakar
Ade sejarah nak buat topping coklat di atas itu... ntah kenapa, topping itu tak menjadi spt selalu. Keras kejung, jenuh di alter tak mau jugak menjadi.. aku dah nak nanges... minit-minit terakhir aku rempit jugak pegi kedai kek beli cooking coklat yang baru.. dan akhirnya.. Alhamdulillah.. menjadi jugak.. walaupun deco nyer agak kelam kabut....

Gambar ini ehsan dari anak dara saya yang baik hati..
Sila abaikan segala mak nenek yang ada disekitar itu... 
anggaplah sume benda² itu telah diblur kan...

Anak bujang saya yang tak sabar2 nak makan. Sampai² jer terus sambar seketul sosej...


Saya suka gambar² ini.. 
Saya tahu.. saya adalah org semekin.. tak mamfu nak beli dslr sgala... Menumpang kasih pada dslr org pon dah cukup membuat hati saya gumbiraaaaa!!!
Sebab tu lah aku lambat update.. mau tunggu gambar² yang shantek ini lah...
Entry sume dalam draft, tapi disebabkan gambar, aku hold kan entry2 ini.. hehhehehhe.. boleh gitu?

Macam biasa, penyanyi kesukaan ramai...
Tapi kali ni karoks jer lah.. Harus tak lupa lirik lagi... hehehhe.. ^_^
Aku nyanyi lagu:
Senandung Hari Raya-Dayangku Intan & Jikalau Abang Sayang-Uji Rashid

Ramai peminat-peminat cilik yg berkumpul dpn tv coet tu.. 
Tu baju cokelat tu, Si Mamat Darwish la tuuu...

Anak dara aku ni memang tak boleh berenggang lansung dah!



Walaupun malam tu aku agak tekanan, tapi Alhamdulillah.. Aku dapat jugak cabutan bertuah yang ke 6!
Jarang-jarang lah aku nak dapat cabutan bertuah kayak gini...
Tapi balik tu, aku terpaksa agihkan banyak jajan-jajan yang tak boleh dimakan...
Sume nyer non halal.. jenuh aku refer code E...
Tapi nasib baik anak² aku ni bukan nyer hantu menjajan sangat.. 
Dorang ni kalo bagi kacang mengelembu, kuaci caca, asama-asam.. hah! yang tu memang dorang sambar!
Tapi kalo coklat².. wafer²... kopok2... tu dorang tak bape gemo!

Ok.. agihan duit raya utk kekanak ajer yerr...
Mak bapak kekanak, cuma tolong dokong anak jerr.. hehhehe...


OK.. selesai sudah jamuan hari raya tahun ni...
eh.. eh.. Ade lagi!! Last 8 Oktober lepas, 
ade lagi jamuan raya a.k.a Hari Tautan Kasih utk para staf wanitawanis USM Eng. Campus ni. 
Macam tahun² yang sebelum ni jgk.. Blh cari kat sini
Gambar takde.. sebab hari tu aku kena jadi marshall utk game.. jaga sound system belakang tabir.. jadi penyanyi... sume bidan terjun kaedah nyer..
Dan.. bila dah jadi org yang incharge ni, maka akan susah lah nak dapat makan sedap² macam org lain... Tapi ape² pon, makcik tetap sukaaaa sebab dapat hadiah cabutan bertuah...
Jadilahh kannnnn....





Comments

amy nafeesa said…
ilah, kalu amy nk wat topping bodo2 choc (ganache) tu biasa dark choc (bar) tu lbh krg 250gm double boil ngan fresh milk/double cream dlm 130ml. insyaAllah akan ok..ilah punya cara hebat lg kot?

Popular Posts