::RAHASIERR KEJELITAAN KUUUUU::

EeEeeEEeeEEeEuuWwWwWw... (*o*)
Geli keti bila baca tajuk di atas!! 
Tapi ape boleh buatt.. dah aku memang semulajadi JELITA tanpa was was... Lepas tu perasan mcm dia lah sorang yang paling cantik kat alam fana ni.. Wakakakkakakkakaaa.... 
Bukan nak berlagak.. cuma nak berkongsi... :p

Dulu² muka aku amat lah mendukacitakan...
Dah la itam.. kelam.. pastu kat idung ni paling ketara dgn white head yang berceracak mcm duri.. kulit muka sangat berminyak... rasanya kalo boleh dikaup, boleh buat minyak goreng ikan... Jerawat kalo nak naik, port fav kat bahagian leher, bawah cuping telinga, erea2 dagu ke tulang bawah bawah muka ni.. Naik bukan kecik² sang comel, tapi NAHHH KAU seketul² punya besar.. kalo dah masak ranum, bila picit siap ngan bunyik 'pop' memercik kat cermin... huuhuuuhuhu! Sheedappp!!

Tahun lepas, aku penah citer kan yang aku gunakan satu produk ni utk memulihkan muka aku.. Kalo tak ingat, boleh baca kat sini... Sebulan lepas tu, aku buat lagi entry tentang perubahan muka aku setelah pakai produk tu dan buat facial utk skali... baca kat sini. Dan harap maklum, kedua-dua entry itu adalah entry 'perasan lawa' dari aku... haahhahahhahahah!

Bila produk tu dah abis, (nak beli lagi dah tak mampu.. sebab mahal sesangat! :p ) aku pakai balik Loreal yang sebelum tu aku dah pakai. Aku setia pakai set lengkap.. Tapi malang nyer, muka aku dah jadi tah haper-haper.. Kulit muka jadi sembab, kering, lansung tak bermaya... 
Nak jadikan citer, one day aku pegi umah mak sedara aku. Nak cuci muka, nak solat.. skali pencuci muka aku terlupa bawak (masa tu masih pakai Loreal). 
Kat umah mak sedara tu, aku pakai la pencuci muka yang ada dlm bilik air tu.. Tajuk nyer memang penah aku tgk.. tapi belum pernah mencuba.. Bila skali pakai, aku rasa mcm best! Selain dia wangi.. pastu buih dia pon lembut bila disapu ke muka... dan paling penting, bila aku dah lepas cuci muka, muka aku tak rasa tegang!! YESSSSS!!! ini lah produk yang aku cari... Balik tu tak tunggu lama dah, aku terus beli....



Ini lah produk yang aku pakai sehingga ke hari ini... ALAISYAH...
Kalo tak silap aku, duta dia Fouziah Gous...
Dah lebih setahun aku pakai... Tapi syarat nyer MESTI kena pakai set lengkap utk hasil yang baik. Pencuci + Penyegar (toner) + Pelembab
Utk pelembab tu, dia ade 2. Satu untuk pencerah kulit yang ade spf utk halang kulit muka kita dari sinaran matahari. Dan satu lagi, hanya utk melembab kan kulit tanpa ada perlindungan apa². Untuk aku, aku lebih prefer pakai pencerah kulit yang ade spf ni, sebab nyer aku slalu kluar tgh hari utk amik anak kat skolah.
Jangan risau produk ni halalantoiyiba... Harga pon murah... dan ade jual set utk trial bagi sesape yg nak mencuba...
Untuk kawan-kawan ku yang berkulit KELAM seperti ku, ku syorkan kalian cuba lah produk ni.. Tapi tatau lah pulak kalo ianya tak sesuai utk korang... Tapi tak cuba, mana kita nak tahu kan?? Cuma itu lah.. syarat nyer, MESTI PAKAI Pencuci + Penyegar (toner) + Pelembab
Baru lah boleh nampak hasil nyer...

ok selamat mencantik kan muka.... daaaaaaaaa!!!



Comments

Rinna said…
Patut laa Cek Lala makin comel skrg nie yer.. rupanya ini rahsianya..yer... Produk kecantikan nie..kdg2 kena tgk keserasian ngan kulit masing2..kan.. org kata kena try & error..kalau sesuai bolelaa teruskan..kalau tak..masuk tongsampah ler jawabnya.. :)
Anonymous said…
pasni nangis la fouziah gous sbb dorang tukar ko jadi duta alaisyah..agagagaga!

aku skrg pakai set tia amelina..rase mcm ok, tp bila dah abis mulalah menggagau nak cari..adoiii! ade sape2 tak yg nak sponsor aku?? lalalalala
ceklala said…
@Rinna

hahhahahaa... perasan lebih jer Lala ni kak oiii.. hehhehe.. jgn ler terpedaya...
ceklala said…
@makdara TERdiva

agak agak la weyy!! kang kena saman aku kang! hahahhaha.. tp kalo yer ape salah nyer.. kui kui kui!

Popular Posts