::MENGKERANG & MENSIPUT DIBULAN PUASA::


LOKASI: Warung Maksu, Sg Aceh, Nibong Tebal.
MASA: Setengah jam selepas berbuka puasa.

:MENU:
:Rojak Sotong:
Mari kira buat jahat utk kali ke seratus duaploh kali..
kasik close up sketttt...


:Ermm.. yummyyy!!:

:Ini nama nya, siput Unam:
Pertama kali dalam hidup saya menerai menatang di atas ini..
Walaupon Apak saya orang laut, tapi siput pelik2 kayak gini, tak penah dia bagi anak² dia makan.
Yang saya tahu, siput sedut, siput kepah, siput lala (lallalallalala), sipu vavi (opss! tak makan yg tu!). Hah itu jer lah.. siput² yang disebut diatas, baru pertama kali merasa. Dan satu lagi.. siput duri. Pon ade kat kedai tu, tapi kami tak try pon.

Ini mcm biasa, kekerang yang menjadi kesukaan anak² saya dan Apak nyer...
Saya makan ade lah 2,3 ekor.. selebih nyer sume anak² yang dok pulun..
:Kerang yg sgt besar isi nya:
Dan ini adalah kuah yang dimakan bersama seafood² tersebut.
:Kuah Kacang ditabur dgn kacang tumbuk:
Dan mari lah melihat betapa gigih nyer anak² saya makan kerang!

:Anak-anak saya penggemar seafood:


Comments

Anak aku cukup takut benda2 bercengkerang ni..

Kalau nampak siput sedut kat market..
Menjerit suh aku jangan lalu situ

Popular Posts