::ANAK BUJANG SAYA MOGOK SUSU::

Tahu tak?
dah 3 malam budak bertuah ni mogok takmo minum susu!!!
Susah hati ibu ni nengok nyer!
Dek kerana itu lah aku dah bawak dia p klinik.. 
Tapi doktor kata normal, takde ape! Yer lah.. sebab dia tak sakit ape.. merengek pon tidak.. 
Tapi, ceri beri nyer tetap berlarutan.. Then aku amik keputusan nak try tuko susu dia...
Sebelum ni Adek n Kakak same² membotol susu yang sama...

dari DutchLady 456 (plain)
Ku tukar kan ke 

Nespray 3+ (coklat)
Sebab selain dia menyusu, dia jugak suka sangat minta nak minum milo...
Kat rumah, milo yang ada hanya 3 in 1. jadi aku memang sokmo bagi itu jer, cuma tak campur susu, aku letak gula sikit. Kalo letak susu, dia takmo minum. tak sedap katanya!
Tapi org cakap, minuman yang berasaskan 3 in 1 ni tak elok.. betul ke?
Jadi aku idak la bagi minum milo tu selalu dgn sewenang-wenang nyer...
Sebab dia pon belum masuk 4 tahun lagi (bulan 12 ni baru masuk 4 tahun). Kalo aku selalu sgt bagi milo, takut nanti dia dah takmo minum susu plak. Lagi kang aku kesian...
Bila dah aku tuko kan susu tu ke perasa coklat.. terus dia takmo minum!
"TAK SEDAPPPPPP!!!" dia jerit kat aku...
papa dia gelak² jer kat dia.. Aku pujuk2 jugak ckp itu milo adek.. adek cuba laa.. tak cuba mana adek tahu tak sedap... Dia isap sket pastu jerit lagi kat aku kata TAK SEDAP!
Adoiii lahhh....
Sementara tu aku still continue dgn Dutch lady 456 tu. Tapi ceri beri tetap sama jugak.
Then, aku beli lagi nespray 3+ tu yg original plak.. takde perasa-perasa dah... Yang perasa coklat tu aku tatau nak lanting kat sapa.. ade anak sape2 minum Nespray tak?

Gud news, dia minum!!
Tapi aku rasa maybe masa tu dia kelaparan sangat kot. Ceri beri dia ada gak kurang. Takde dah la kerap sangat ke bilik air. Tapi dia isap pon tak bersungguh. 9oz pon tak leh nak abis.. membazir jer lah pulak aku rasa. Tapi abis jugak kat dia sepeket yg tak sampai 1kg tu aku beli. Si kakak still minum Ducth Lady 456 tu. Bila aku bancuh susu kakak, si adek nak jugak susu kakak tu. Aku bagi lah jugak.. sebab kesian.
Tapi bila aku continue beli susu Nespray 3+ tu utk dia.. dia dah mogok takmo minum susu!!
Kat umh pengasuh pon dia takmo menyusu. Balik umah pon aku tanya nak susu tak, dia menggeleng. dah 2 malam tau dia tido tanpa menysusu. Susah hati betul aku... Selalu dia lah budak yang paling kuat menyusu! kejap2 nak susu.. kejap2 nak susu. Sampai aku penat nak buat susu. Bila kat umah pengasuh dia takmo isap susu tu, aku suruh lah pengasuh tu bagi susu kakak kat dia. Dia mau lah isap, tapi tak abis.. 
Masuk malam tadi, dah 3 malam dia takmo menyusu... minum air masak jer... Itu yang tgh2 malam, kejutkan aku nak minum air. Sebab perut dia tak diisi dengan susu. Jenuh aku memujuk.. takmau nyer dia.. hishh.. susah hati ni.. cane ek nak buat?
tapi kata papa..
"BAGI JER LAH SUSU YANG LAMA TU BALIK... KALO TAK PON, BAGI SUSU IBU..."
mane nak picit susu ibu ni papa??!! hape pon takde dah hah!!!
grrrrrrrrr.....

Comments

Popular Posts