::BUBOQ KANJI::

Setiap kali bulan posa, Abah aku mesti akan buat bubur lambuk aka boq kanji untuk disedekah kan kepada jiran tetangga.
Memang setiap tahun bulan posa, abah akan buat mcm tu. Kadang tu, kalo ade rezeki lebih, sampai 2,3 kali dalam bulan posa abah akan buat boq kanji.

Kami ni satu family memang suka gila dengan boq kanji abah. sangat setappp!!
Bayangkan masa aku ngandungkan Dina, aku siap mintak abah buatkan boq kanji ni. Nak yang abah buat tau! Bukan mak buat... gigih lah org tua tu buat kan untuk anak bertuah dia ni. Pulak tu, nak sambal tumis udang yang mak buat. Sebab kami kalo makan boq kanji, mesti up dengan sambal tumis udang!
perghhhh!! memang mariii lahhhh!!

Minggu lepas, masa aku balik kampung, abah ade buat boq kanji utk disedekahkan pada jiran2... mcm biasa, tapau itu adalah perkara biasa.. hehehhe.. Aku tapau, bawak balik berbuka kat umh.

-Boq kanji Abah style-

-sambal tumis udang Mak mavless-




Comments

MR said…
sambal tumis udang tu buat aku menangis noks!
ceklala said…
Makcik Rehan:: Memang TERBAIKKKK nokksss!!! ;)

Popular Posts