::JAHIT LANGSIR::

Tapi sebelum tu aku nak pesan awal²...
Korang tak payah dok berangan-angan nak upah jahit langsir sama aku yaa!!!
Aku jahit langsir memang jahit bodo jerr.. 
No scarlep! No skerting! No kening! No ropol²! No! NO! NO!
Aku memang jahit straight forword!
Janji hadoooo!! 
kau hado?
muehehhehehhe!!

Seperti yang aku war-war kan di sana,
Memang aku dah berjaya menyiapkan langsir aku!!
Yeeahhh!!
2 hari berturut-turut aku mengadap mesin jahit, akhirnya kepuasan pon berganda sebab langsir hasil dari keras tangan sendiri telah siap sepenuhnya.
Kain langsir tu, aku beli dah lama. Sebelum puasa lagi. Tapi, aku tetap nak tunggu puasa baru nak jahit. Sebab nak amik feel nak raya gitu! ahaksss!!
dan aku telah penuhi hajat dihati. Last week, 2 hari dok kat umah, aku menggodeh mesin jahit. Nasib baik lah mesin jahit aku tak buat hal.. Sangat sayang dekat dia. 
Masa aku tengah gunting2 kain tu kan.. satu stetment tak boleh blah dari Lucky aku...
"langsir baru lagiiiii...."
aku dah cemberut...
"haihhh.. ibu minta duit ayang ke nak beli langsir?"
Bengang tau! bukan nak bagi semangat kat kita ni.. peleceh lagi ada!! huh!
"tak kesah laa... " sambung lagi tuuu...
dan aku mengalah.. (selalu pon mcm tu)
"Kain ni ibu dah beli lama dah.. sebelum posa lagi. Takkan ayang tak perasan dok dalam bilik tu?"
... ok diam...
Gambar di bawah adalah gambar ala-ala tailor yang hot!!

Memang la 'hot' korang.. aku panas ok!!
haruslah menyeksi sket kat umh.. hhehehehe...

Nak tgk rupe langsir?
nanti lahhh.. 
Next week baru aku igt nak gantung...
Feel feel nak raya gitu....
nanti dah gantung, aku snap snap kasik korang tengok ehh...
Alahhh.. langsir bodo jer korang.. 
Aku beli 20 meter. Semeter RM8 hengget lebih kot tak silap. Dari 20 meter tu, walaupon aku jahit ala ala bodo, dapat lah jugak;
-1 sliding door (3 panel),
-1 tingkap (3 panel),
-1 pintu sliding (2 panel),
-2 pintu bilik,
-1 tingkap (2 panel).
Sume tu erea depan jer.. erea belakang aku tak buat. tingkap dapo pon ingat nak cari jer kain2 yang lama.. Alter balik jadikanlangsir separuh ke, suku ke, kan?
20 meter aku beli tu pon, ade la lebih secoet. Tak sampai 2 meter rasanya. Ingat nak buat sarung kusyen kecik kat sofa tu. ermmm.. berangan lagik ni!! heheheh...

eh.. hah! baru tingat.. ade aku penah buat langsir dulu...
Jap-jap nak godek kat entry lelama...
hah! ini dia... Entry kain langsir tahun 2008!
tahun 2009 pakai langsir lama.. tak koser nak jahit2 dah..

 ini utk korang.. langsir baru ai...
ini yang utk 2 pintu bilik tu jer.
Try test la semalam..
kaler ijau gold gitu.
Utk sepenuhnya.. tunggu bila dah gantung sume k!!!

Comments

Anonymous said…
aku x penah jahit langsir..maklumlah..tangan keras kan..haha!
kmieja said…
ya amponnn canteknya ila....bukak kedai jahitlah...:):)
ceklala said…
This comment has been removed by the author.
ceklala said…
::MDT:: aku pon tgn keras gak wey! tp sbb aku minat, aku lembutkan lah jugak tgn ni.. wahahahha!!

::Mieja:: cantik ke?? hehhehe.. mekasih.. jahit bodo2 mcm ni boleh laa.. kalo sampai nak bukak kedai jahit tu. ermm.. kena pkior 88 ratus kali kot.. hehhehe!

Popular Posts