::PROJEK HARI SABTU::

Salam hari isnin yang lemau utk korang yang lemau mcm aku ni...
hehhehe...
Minggu lepas ai balik umh mak abah ai tau kat Trong!
 Sangat lah heaven nyer dapat makan mcm-mcm...
Walaupun lauk nyer simple, tapi sebab air tangan MAK tu, buatkan aku sangat lah selera makan.. hehhee... 
Tapi aku sempat jugak buat projek ikhlas utk raya...
aku buat popiah simpul...
Kat umah aku ade serunding daging made from kelantan yang kawan aku bagi.
Jadi utk tidak mengelakkan penyimpanan yang berkurun, aku pon berhajat nak buat popiah simpul utk mak aku. Beli kulit popiah, aku potong2 lah... dan start lag menyimpul

- Kulit popia tu aku selalu beli brand KG Pastri (40 keping) warna biru.
Sebab dia tahan, tak mudah koyak.
- Tuala putih tu good moning tu, aku lembab kan dan balut kulit² popia tu. Sebab nak mengelak dari kulit2 popia dari terlalu kering dan menjadi keras.
Yer lah.. bukan amik masa yang sikit nak menyimpul nyer... jenuh kau!!

Ini lah serunding daging itu.. Sgt sedap hokkeyyy!!! Kawan aku kalo dia balik kelantan, mesti dia tak lupa belikan aku serunding ni.
-popia simpul yg montok-
Gigih la aku menyimpul sorang-sorang.. Start dari lepas sembahyang subuh aku dok menyimpul. Pastu, bila dah masuk pukul 8.30 pagi, mata aku dah sangap! Dah pedih² dah bijik mata. tgk kulit popia pon dah berpinar-pinar. Si mamat tu, dah bangun. Memberak jer dia pepagi buta. Settel kan budak Mamat bagi mandi terus, aku dah tak daya nak teruskan menyimpul. tak leh tahan.. merayap aku ke tilam.. pejam mata barang semenet dua... Agak 15 menet aku lelap, dah kena kejut dek Mamat tu, nak susu pulak!! Adoi.. bangun buatkan susu.. Mata aku pedih²... Sambung balik tido... Rasa mcm kejap sangat aku tido. Tahu² kena kejut dek anak dara ku. Aduiii!! penin kepala. Tgk jam 10.30!!! hohoho!!
Kesimpulan nyer, popia simpul tu berjaya juga aku selesaikan. Walaupun, berkeping-keping kulit popia telah di kebas dek anak² aku. Dorang makan kulit popia dengan serunding daging tu. Sedap kata nyer dorang! hishhh... Bila org suh makan, tak mo makan. Benda yang tak disuruh mkn, itu yg kome makan!!



Comments

Popular Posts