::LAGI MASAK-MASAK::

Muak la korang kan bulan posa ni asek tgk gambar masak jer.. 
Nak buat cemane, roh memasak sedang berleluasa...
Lagi pon, cuti banyak nanti ni, lebih afdhol kalo aku kosong kan peti es...
Kang keras kejung sume benda alah tu.. dah tak shedapp..

Ini masak hari Rabu, yakni.. hari ku mengE.L kan diri..
Walopon tekak kering, bibir ku berbalam-balam, kaki tangan ku mengigil-gigil kelaparan, ku gagahi jua memasak demi anak² dan suami ku... huhuhu.. mitahli nyer lah!
Mana ke tidak.. aku berhempas pulas mengemas umah, buat mcm2, sampai satu tahap aku rasa sangat DAHAGA!! penat tu tak usah dibilang... lapar tu tidak, tapi sangatlah dahaga nyer!!
Sangat lah menyetan minda aku ni kan.. sampai air rebina anak aku dalam peti es tu pon aku leh terbayang-bayangkan.. Aduhaiiii.. sangat menguji...
Tapi ku tak mengalah.. Abis jer melipat kahen baju, aku rebahkan kepala.. tido barang sekejap utk melupakan segala yang menganggu gugat keimanan aku.. ceeeewaaaaahh!!

Cukup time, ku masuk dapur, ku masak ape yang telah dirancang!!
Ikan cencaru ni asal nyer nak buat sambal belah belakang aka masak ikan bebek.. Tapi dah laki aku cakap 'CEMUIH' dah.. aku reka lah masakan lain...

-Masak lemak cili api tak bape kaw. Sebab guna santan kotak-

-kobis+cendawan butang tumis sos tiram-

-Lagi ikan cencaru yang ku goreng hingga garing-

-sambal belacan-

Tahukah anda, betapa saya sangat geram dengan peel suami saya yang kurang makan dibulan posa ini! Bila tanya dia nak makan ape, senyap seribu bahasa. Tapi kang bila aku masak, makan nyer sikit beno. Sikit tu maksud ku tak bertambah lah... Takde lah dia nak ulang-ulang makan dah lepas tu.
Itu lah buatkan aku malas nak masak tu!!
Tapi kalo aku tak masak, aku pon 'CEMUIH' gak asek-asek nak p ronda param jer...
Kalo aku masak, aku jugak yang tukang abiskan.. Tak pon, bagi tong sampah makan. Tak pon, simpan dalam peti es sampai cukup masa, bagi jugak kat tong sampah!

eh! semalam ade lagi yang saya buat....
Taraaaaaaaaaaa!!
-My Sheperd pie-
Saja aku buat dalam cup tu. Kalo aku buat dalam bekas SOHIH la laki aku cubit sikit jerr.. Kalo buat dlm cup tu, nak tak nak, dia kena makan bagi abis.. ehhehhe.. cerdik tak saya??
Tapi, Walaumacam mana pon, saya jugak yang terpaksa abiskan...
huuuuwaaaaaaaa!!!! T__T




Comments

Nieza Ishak said…
kalo camtue .. ko order jerk la apa yg dia nak makan ..

aku pun cemuih kalo gitu ..huhuhu
adha said…
bukan jd mak memanh cam tu ker? tukang abiskan makanan.. hahahah


korang demam sheperd pie ker??? mana2 aku tgok smua sheperd pie
MR said…
sama pangai sepol. makan takmau ulang2. mkn sikiiit jer pon. aku yg gemok kena habiskan smeua. benci kan?
ceklala said…
Nieza:: order jer eh? masalah nyer dia pon tatau ape yg dia nak mkn.. huhuh!

Del:: hehhee.. biasa lah hotmama kan mmg suke tiru2... normal la tu!

Rehan:: memang benci tau!

Popular Posts